به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان روز یکشنبه به نقل از هاشم امینی میزان استاندارد جهانی مصرف آب را 110 لیتر در شبانه روز عنوان کرد و افزود: مصرف آب در استان اصفهان در10 سال گذشته از 189 لیتر به 154 لیتر در شبانه روز کاهش پیدا کرده است.
وی که در جمع مدیران اردستان درباره تغییر سبک زندگی با رویکرد صرف بهینه سخن می گفت، افزود: هدف از ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب ، کاهش مصرف از سوی تمام بهره برداران است به نحوی که مصارف خانگی با 20 درصد کاهش به 120 لیتر در شبانه روز کاهش یابد.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به طرح توزیع لوازم کاهنده مصرف آب بین شهروندان، افزود : این شرکت در ماه های اخیر لوازم کاهنده مصرف آب را به صورت اقساطی به متقاضیان تحویل داده که صرف جویی 30 تا 40 درصدی را برای این مشترکان به همراه داشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان تاکید کرد: با توجه به کاهش منابع آبی، سازگاری با کم آبی تنها راه دسترسی پایدار به آب شرب است، پس می طلبد مردم مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار دهند.
امینی افزود: بیش از یک دهه از وقوع خشکسالی در کشور می گذرد بطوریکه هم اکنون درمرحله تنش آبی قرار داریم که بر مبنای آن منابع آبی موجود برای تامین آب یک شهر، شهرستان و یا روستا کمتر از آب مورد نیاز در اوج مصرف است.
به گفته او این شرکت تاکنون با واگذاری بیش از یک میلیون و 100 هزار انشعاب ، جمعیتی بالغ بر چهار میلیون نفر را در 92 شهر استان تحت پوشش آبرسانی قرارداده است.
وی اضافه کرد: متوسط بارندگی در ایران یک سوم متوسط میزان بارندگی جهان و حدود 220 میلیمتر در سال است که خود مؤید این حقیقت است که کشور ما در اقلیم خشک جهان واقع شده است، به گونه ای که 84 درصد از مساحت کشور در منطقه نیمه خشک، خشک و بیابانی قرار گرفته و تنها 16 درصد از آن جزء مناطق مرطوب و نیمه مرطوب است.
به گزارش ایرنا خشکسالی امسال کشور در 70 سال اخیر بی سابقه توصیف شده و این پدیده 90 درصد از وسعت استان اصفهان را فرا گرفته است.
6020 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.