منصور کشاورزیان روز پنجشنبه در گفت و گو ایرنا افزود : این تعداد مشترکین 35 درصد کل خانوارهای زیر پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی استان را شامل می شوند.
وی اظهارداشت: 52 هزار و 322 مشترک خانگی آب روستایی در سمنان وجود دارد که 85.3 درصد کل مشترکین آب و فاضلاب روستایی را تشکیل می دهند.
کشاورزیان تصریح کرد: در حالی که 35 درصد از مشترکین خانگی روستایی 2 برابر الگوی مصرف، آب استفاده می کنند، دستکم 40 درصد مردم این مناطق با مشکل کم آبی مواجه هستند.
وی، 7.2 درصد مشترکین آب روستایی استان را مربوط به بخش صنعت اعلام و اضافه کرد: از سه هزار و 117 مشترک صنعتی، 16 درصد الگوی مصرف را رعایت نمی کنند و 61 درصد آب مربوط به بخش صنعت روستایی استان را هدر می دهند.
کشاورزیان ادامه داد: دریافت نشدن قیمت تمام شده آب یکی از چالشهای بزرگ برای شرکت های آب و فاضلاب روستایی به شمار می رود و رایگان بودن برخی از انشعاب های آب بر این چالش ها می افزاید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سمنان به نقش تاثیرگذار اقتصاد آب در مدیریت بهینه مصرف این ماده ارزشمند تاکید و اضافه کرد: اکنون تنها کمتر از 50 درصد قیمت تمام شده آب از روستاییان دریافت می شود و بقیه آن را دولت می پردازد.
به گفته وی مشترکان پرمصرف در گام نخست جریمه و در صورت ادامه مصرف قطع انشعاب آنان از جمله اقدامات بازدارنده شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان است.
کشاورزیان یادآورشد: روند خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی در سالهای گذشته، تامین منابع آبی در استان را به یکی از دغدغه های این شرکت مبدل کرده در چنین شرایطی ترویج فرهنگ مصرف در روستاها نیازاست.
از مجموع 400 روستای سمنان بیش از 284 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد که با استفاده از 133 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات تامین آب می شود.
متوسط سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
این استان هشت شهرستان و 2 هزار و 10 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
6026/س.خ
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.