به گزارش ایرنا این بازدید به همت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرستان اصفهان و بمنظور افزایش مراودات و تبادل تجربه بین کشور ایران و نیجریه با محوریت طرح های بیابانزدایی و مهار کانون های فرسایش بادی انجام شد.
گروه کارشناسان منابع طبیعی نیجریه در بازدید از طرح بیابان زدایی شرق اصفهان در منطقه سگزی در جریان روند کاشت نهال و دیگر روشهای مهار بیابانها در این منطقه قرار گرفتند.
قائم مقام وزارت محیط زیست نیجریه در حاشیه این بازدید و در گفتگوی اختصاصی با ایرنا با مشاهده طرح های بیابان زدایی اصفهان را مطلوب و مفید ارزیابی کرد وگفت: تجارب اصفهان در این حوزه می تواند نیجریه را در بیابان زدایی و مهار کانون های فرسایش بادی یاری کند.
محمود عثمان ادامه داد: کشور نیجریه بیش از 10 بیابان وسیع دارد که باید برای آنها چاره اندیشی کنیم.
وی اضافه کرد : از کارشناسان و متخصصان ایرانی و اصفهانی می خواهیم ما را در امر بیابان زدایی و اجرای طرح هایی از این دست همراهی کنند.
گروه مدیران و کارشناسان محیط زیست نیجریه روز گذشته از طرح های بیابان زدایی آران و بیدگل بازدید کردند و قرار است فردا از طرح های شهر کوهپایه بازدید کنند.
32 میلیون هکتار بیابان و 2.5 میلیون هکتار جنگل دست کاشت درایران وجود دارد که 300هزارهکتار آن دراستان اصفهان جای گرفته است.
طرح بیابان زدایی 10 هزار هکتاری شرق اصفهان شامل فعالیتهایی نظیر نهال کاری، آبیاری و حفاظت است که از آبان سال 94 درمنطقه سگزی اصفهان در دست اجراست.
بیابان زایی درشرق اصفهان سالانه بیش از 36 میلیارد تومان به امکانات زیربنایی و منابع طبیعی این خطه خسارت وارد می کند.
عمده خسارات به پایگاه های نظامی اطراف همچون پایگاه هوایی هشتم شکاری، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، اراضی کشاورزی، محورهای مواصلاتی و شهرک های صنعتی، راه آهن و شهرهای پیرامون وارد می شود.
6020/8116
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.