به گزارش ایرنا، رضوان حکیم زاده، عصر شنبه در مراسم اختتامیه نوزدهمین اردوی سراسری دانش آموزان دختر عشایر کشور در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان گفت:
دانش آموزان عشایر بسیار باهوش و مسئولیت پذیرند اما نگران فرصتی نابرابر و هولناک به نام کنکور هستند.
وی از وزیر آموزش و پرورش خواست تا با پیگیری سهمیه کنکور برای دانش آموزان عشایر، گامی موثر در راه رفع تبعیض بین آنها و سایر دانش آموزان برداشته شود.
حکیم زاده همچنین بکارگیری دانش آموختگان عشایر علاقمند به رشته معلمی را خواستار شد و گفت: این افراد با توجه به تجارب زندگی خود نقش موثرتری نسبت به سایر اقشار برای آموزش دادن دانش آموزان عشایر دارند.
وی یادآور شد: فرزندان عشایر قوانین طبیعت را خوب می دانند و باید میل آشتی با طبیعت را از طریق الگوی عشایری در دانش آموزان کشور نهادینه کنیم.
وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: در فضای اردوها، دانش آموزان مهارت زندگی کردن را تمرین می کنند زیرا در این مکان ها از هر نقطه کشور دانش آموزان دارای فرهنگ های مختلف گرد هم می آیند.
سیدمحمد بطحایی ابزار امیدواری کرد که زمانی برسد تا آموزش و پرورش از لحاظ امکانات و منابع، اردوهای دانش آموزی را بصورت مرتب برگزار کند تا تعداد بیشتری از دانش آموزان کشور بتوانند از این فضاها بهره ببرند.
به گزارش ایرنا، نوزدهمین دوره اردوی دانش آموزان پسر عشایر کشور از 14 تا 18 تیر و اردوی دانش آموزان دختر عشایر نیز از 20 لغایت 24 تیر در اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار شد.
دانش آموزان پسر و دختر عشایر حاضر در این اردوها در برنامه های مختلفی از جمله مسابقات چادر زنی ویژه پسران و جشنواره غذاهای بومی و محلی ویژه دختران شرکت کردند.
هم اکنون هفت میلیون و 800 هزار نفر دانش آموز در دوره ابتدایی، 968 هزار دانش آموز در مقطع پیش دبستانی و 187 هزار دانش‌آموز عشایری در سطح کشور تحصیل می کنند.
بیش از شش هزار دانش‌آموز عشایر، هم اینک در ۱۶۱ مدرسه 6 منطقه استان اصفهان در حال تحصیل هستند.
وزیرآموزش و پرورش، روز شنبه در سفری یکروزه به اصفهان، در نشست معاونان آموزش ابتدایی و مسئولان آموزش و پرورش سراسر کشور در مرکز رفاهی فرهنگیان شماره سه اصفهان شرکت کرد.
بطحایی همچنین در جمع خیرین مدرسه‌ساز اصفهان در حاشیه بهره‌برداری از مدرسه دکتر عبدالعلی‌زاده ناحیه 3 اصفهان و نیز در مراسم اختتامیه اردوی سراسری دانش آموزان دختر عشایر کشور به میزبانی اردوگاه کشوری شهید بهشتی اصفهان حضور یافت.
ت/6027/6994
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.