به گزارش ایرنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی عصر سه ‌شنبه در جمع فرهنگیان آران و بیدگل در تالار ابریشمچی این شهر افزود: نظام حقوقی جدید در شان معلمان خواهد بود تا دغدغه فرهنگیان در این زمینه برطرف و در ارتقای کیفیت آموزشی دانش آموزان تاثیر گذار باشد و در نتیجه آموزش و پرورش جایگاه خود را در توسعه کشور پیدا خواهد کرد.
وی با بیان این که نباید به معلمان مانند سایر کارمندان دولت نگاه شود افزود: معلم یک فرهیخته، متفکر و متخصص است که نیاز به ضوابط حقوقی مجزا دارد.
دانش آشتیانی رفع مساله کمبود بودجه در آموزش و پرورش را دراز مدت برشمرد و گفت: به دنبال آن هستیم که تغییر نگاه داده و فقط به بودجه دولتی اکتفا نکنیم.
وی ادامه داد: در سیاست های جدید به دنبال کوچک کردن ساختار ستادی در استان ها و کاهش تصدی گری هستیم و می خواهیم محور را مدرسه و مدیران قرار دهیم و منابع جدیدی برای آموزش و پرورش ایجاد کنیم.
وی با اشاره به لزوم نگاه ویژه به فرهنگیان و به خصوص بازنشستگان تصریح کرد: خوشبختانه توانستیم از طریق فروش اوراق 27 هزار میلیارد ریال جهت پرداخت معوقات و پاداش فرهنگیان قبل از سال 94 و قسمتی از 95 را تامین و پرداخت کنیم.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: برای پرداخت معوقات و پاداش های سال 95 ،حدود 20 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که با همکاری نمایندگان مجلس و احکام برنامه ششم ، سعی در پرداخت در اوایل سال 96 داریم.
وی با اشاره به اهمیت دوره ابتدایی و لزوم سرمایه گذاری در آن دوره خاطرنشان کرد: اگر تمام تلاش خود را بگذاریم تا ابتدایی را به جایگاه خود برسانیم مساله تعلیم و تربیت را حل کرده ایم.
وی با اشاره به این که تمام شاکله وجودی انسان در مقطع ابتدایی شکل می گیرد تاکید کرد: اگر به ابتدایی نگاه نشود توسعه در کشور ایجاد نخواهد شد.
فخرالدین احمدی دانش آشتیانی عصر دیروز (دوشنبه) برای افتتاح یک طرح خیر ساز و بررسی وضعیت آموزشی شهرستان اردستان وارد این شهر شد.
وی هم چنین در ادامه سفر دو روزه خود به شهرهای شمالی استان اصفهان شب گذشته و صبح امروز در نطنز حضور یافت و پس از حضور در کاشان عصر امروز راهی شهرستان آران و بیدگل شد.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.