به گزارش ایرنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی روز سه شنبه در گردهمایی خیران آموزش و پرورش کاشان افزود: بودجه آموزش و پرورش در مدت سه سال گذشته سه برابر شده و به 300 هزار میلیارد ریال رسیده است در حالی که پیش از این بودجه آموزش و پرورش به 160 هزار میلیارد ریال می رسید.
وی ابراز کرد: 68 هزار کلاس نا امن در کشور وجود دارد که برای بازسازی آن ها 120 هزار میلیارد ریال بودجه لازم است تا این کلاس ها ایمن شود.
وی ادامه داد: افزون بر این برخی مدرسه ها از لحاظ زلزله نا امن و 100 هزار میلیارد ریال برای مقاوم سازی این مدرسه ها لازم است و به خصوص در منطقه های محروم فضای آموزشی با کمبود مواجه است.
وزیر آموزش و پرورش هم چنین کلاس استاندارد را با حضور 20 الی 25 نفر دانش آموز تعریف کرد و گفت: اگر کلاس های آموزشی در کشور بیش از این تعداد باشد، بازده لازم را ندارد و به همین علت خیران مدرسه ساز گام بسیار موثری در حوزه آموزش و پرورش بر می دارند و توشه ای برای آخرت خود ذخیره می کنند.
دانش آشتیانی با اشاره به طرح توانمند سازی معلمان توسط خیران در منطقه های محروم نیز تاکید کرد: صرف فضای آموزشی بدون ارائه خدمات با کیفیت کافی نیست و این طرح نیز در آموزش با کیفیت در کشور موثر است.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود در جمع خیران آموزش و پرورش کاشان با تاکید بر این که سرمایه گذاری در بخش آموزش و پرورش با هیچ جای دیگری قابل قیاس نیست بیان کرد: برای پرورش نیروی انسانی باید به آموزش و پرورش توجه ویژه ای شود و علت پیشرفت کشورهایی چون ژاپن و کره جنوبی که رشد قابل ملاحظه ای داشتند سرمایه گذاری در حوزه آموزش است.
عملیات اجرایی احداث طرح خیر ساز مرکز بهداشتی درمانی فرهنگیان کاشان و 26 طرح آموزشی عمرانی روز سه شنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش در کاشان آغاز شد.
فخرالدین احمدی دانش آشتیانی عصر دیروز (دوشنبه) برای افتتاح یک طرح خیر ساز و بررسی وضعیت آموزشی شهرستان اردستان وارد این شهر شد.
وی هم چنین در ادامه سفر دو روزه خود به شهرهای شمالی استان اصفهان شب گذشته و صبح امروز در نطنز حضور یافت و پس از حضور در کاشان عصر امروز راهی شهرستان آران و بیدگل خواهد شد.
7408/7472 * خبرنگار: یوسف صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.