عملیات اجرایی تونل سوم کوهرنگ در سال ۱۳۷۷ و با هدف تامین آب به میزان حدود ۲۵۵ میلیون متر مکعب در سال برای تامین بخشی از کمبود آب منطقه مرکزی ایران آغاز شده است.
قرارداد ساخت سد تونل سوم کوهرنگ نیز در سال 1389 بسته شد و قرار بود سال 93 به بهره برداری برسد اما پیشرفت فیزیکی کنونی طرح کمتر از 20 درصد است.
عملیات ساخت تونل سوم کوهرنگ مراحل پایانی خود را طی می کند اما عملیات اجرایی سد مخزنی این تونل در چند سال اخیر بدلیل مشکلاتی از جمله منابع مالی متوقف مانده بود.
به گزارش ایرنا، ' علی مقدس زاده ' روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان افزود: سد تونل سوم کوهرنگ یکی از طرح های دیرینه ای است که مقرر بود سال 93 به پایان برسد اما تاکنون فقط حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی یکی از مشکلات این طرح را مسائل مالی بیان کرد و گفت: با هماهنگی بین مدیر کل آب منطقه ای اصفهان و مدیر عامل فولاد مبارکه در مجموع حدود 700 میلیارد تومان برای این طرح تامین شد در حالیکه نیاز این طرح در زمان حاضر 450 میلیارد تومان است.
وی این منابع تامین شده را شامل 500 میلیارد تومان از منابع داخلی، 70 میلیارد تومان از منابع سال 96 و 150 میلیارد تومان از محل منابع سال 97 اعلام کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به راه اندازی طرح سامانه آبرسانی اصفهان، گفت: تا کنون 150 میلیارد تومان از طریق منابع بخش خصوصی برای این طرح تامین شده و در حال اجراست.
وی کل اعتبار مورد نیاز برای این طرح را حدود یکهزار و 500 میلیارد تومان اعلام کرد.
مقدس زاده همچنین بودجه مصوب برای سال 97 در استان اصفهان را 651 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بودجه مصوب سال 96 حدود یکهزار و 306 میلیارد تومان بود که تاکنون 516 میلیارد آن تخصیص یافته است.
وی با اشاره به تبصره 19 قانون بودجه سال 97، خاطرنشان کرد: این تبصره ظرفیت زیادی را برای اجرای طرح عمرانی در استان اصفهان ایجاد کرده است.
تبصره 19 قانون بودجه سال 97 با هدف ایجاد مشوق‌های لازم برای جلب مشارکت بخش خصوصی و تعاونی برای تکمیل طرح های عمرانی ناتمام تنظیم شده است.
مقدس زاده ادامه داد: بر اساس این تبصره، 19 پروژه در استان اصفهان با اعتبار یکهزار و 900 میلیارد تومان مصوب و ابلاغ شده که 70 درصد منابع مالی آن توسط بخش خصوصی و 30 درصد از بخش دولتی و عمومی تامین می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان همچنین از دستگاه های اجرایی خواست تا در سالجاری بدون کار کارشناسی و تامین منابع مالی، طرح های جدیدی را تعریف نکنند.
وی با بیان اینکه بوروکراسی سنگین در اجرای طرح های عمرانی بسیار دست و پاگیر است، افزود: در چند ماه گذشته با تلاش های صورت گرفته بر کاهش بوروکراسی اثر گذاشتیم.
مقدس زاده همچنین از واگذاری مسئولیت چند طرح مهم استان از جمله سد تونل سوم کوهرنگ، قطار سریع السیر اصفهان - تهران، خط دوم قطار شهری اصفهان، توسعه فرودگاه بین المللی اصفهان، سالن اجلاس سران و قطارهای حومه شهری به ' عبدالحسین سیف الهی ' یکی از چهره های ملی مسائل اجرایی و عمرانی خبر داد.
« شهردار اصفهان در سال 1359، معاون اسبق امور عمرانی استانداری اصفهان، مدیر عامل اسبق قطار شهری اصفهان و مدیر سابق پروژه مصلای بزرگ اصفهان از جمله سوابق اجرایی عبدالحسین سیف الهی است ».
شورای اداری استان اصفهان روز سه شنبه با محوریت مسائل اقتصادی و به ریاست محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیران دستگاه های اجرایی و مسئولان نهادهای خدماتی و فرماندهان ارگان های نظامی و انتظامی مستقر در استان در مجموعه فرهنگی شهروند اصفهان برگزار شد.
ت/3011 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.