به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده روز سه شنبه در دیدار با مدیر عامل خبرگزاری الجزایر (واج) در استانداری اصفهان با اشاره به نقش سازنده ایرنا در ایران و اصفهان در ابعاد ملی و بین المللی، افزود: این رسانه جایگاه خوبی در انتشار اخبار صحیح، تحلیل ها و جهت دهی های مثبت در جامعه دارد.
وی خطاب به مدیر عامل خبرگزاری الجزایر گفت: شما هم این نقش را در کشورتان ایفا می کنید و می توانید روابط دولت و ملت را توسعه دهید.
مهرعلیزاده ادامه داد: پیام من را به عنوان استاندار اصفهان به مردم الجزایر برسانید که ما منتظریم تا ارتباطات فرهنگی، گردشگری و توریسم درمانی توسعه یابد زیرا ما امکانات خوبی در این بخش داریم و مایل هستیم که پرواز مستقیم بین الجزیره و اصفهان برقرار شود تا رفت و آمد مردم 2 کشور تسهیل شود.
استاندار اصفهان همچنین گفت: بهترین مجاری برای گفت و گو بین دولت ها و ملت ها، خبرگزاری های رسمی کشورها هستند که با دولت و مردم صحبت می کنند و ایرنا و وخبرگزاری الجزایر از این ویژگی برخوردارند.
مهرعلیزاده از الجزایر به عنوان کشوری تاریخی با آثار زیبا نام برد و افزود: اصفهان نیز از آثار تاریخی زیبا برخوردار است و این زمینه های مشترک می تواند همکاری های اصفهان و الجزایر را در بخش های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و اطلاع رسانی توسعه دهد.
وی با بیان اینکه نقاط قوت همکاری بین الجزایر و ایران زیاد است، تصریح کرد: یکی از مهمترین آنها مسلمان بودن دو کشور است زیرا مسلمانان باید برای اعتلا و پیشرفت یکدیگر همکاری کنند.
استاندار اصفهان، مشترکات فرهنگی، دینی، تاریخی و آزادیخواهی و ارتباط نزدیک سطوح اقتصادی و اجتماعی بین دو کشور را از مهمترین نقاط قوت و ظرفیت های همکاری دو کشور ذکر کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که سفر رئیس خبرگزاری الجزایر سرآغازی برای توسعه روابط 2 کشور بویژه در زمینه اطلاع رسانی باشد.
«عبدالحمید کاشا» مدیرعامل خبرگزاری الجزایر روز یکشنبه این هفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در تهران بازدید و با مدیر عامل ایرنا دیدار و گفت وگو کرد.
وی امروز در سفر به اصفهان از مکان های تاریخی این شهر از جمله میدان امام، کلیسای وانک و عمارت کاخ چهلستون بازدید و با استاندار اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.
ت/2093/3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.