به گزارش ایرنا، مسعود احمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: شهید بهشتی یکی از مفاخر ایران اسلامی است و باید بیش از پیش به جامعه شناسانده شود.
وی ادامه داد: تفاهمنامه ساخت این سریال توسط صدا و سیما و استانداری اصفهان به امضاء رسیده و مراحل پژوهشی آن در حال انجام است.
مدیرکل صدا و سیمای اصفهان گفت: در ساخت این سریال از اسناد تاریخی، کتب نوشته شده در زمینه شهید بهشتی و خاطرات خانواده و همرزمان ایشان استفاده خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این سریال به مقاطع مختلف زندگی شهید بهشتی در دوران قبل از پیروزی انقلاب از جمله برنامه های تبلیغی و علمی و زندگی ایشان در اصفهان و همچنین دوران پس از پیروزی انقلاب در مواجهه و پاسخگویی به شبهات دشمنان و نقش ایشان در انقلاب اسلامی خواهد پرداخت.
احمدی اضافه کرد: برای تهیه این کار با کارگردان های ملی رایزنی خواهد شد و بزودی کلید آن خواهد خورد و ساخت آن تا پایان سال 98 ادامه خواهد داشت.
وی گفت: همچنین سریال دیگری در باره آیت الله نورالله آقانجفی و نقش ایشان در مصرف کالای ایرانی و مقابله با مصرف کالای بیگانه در دستور کار صدا و سیمای مرکز اصفهان قرار دارد.
حاج آقا نورالله نجفی اصفهانی 1278ق- 1346ق از عالمان شیعه و فقیهان مبارز مشروطه ‌خواه در اواخر دوره قاجار و از حامیان و فعالان نهضت مشروطه بود که در مخالفت با سیاست‌های رضاخان و اعتراض به قانون نظام اجباری، با گروهی از علما به قم مهاجرت کرد.
وی جزء مؤسسان شرکت اسلامیه، نخستین شرکت سهامی در ایران بود و نقش موثری در مصرف کالای ایرانی و مبارزه با مصرف کالاهای بیگانه داشت.
منزل او تبدیل به خانه مشروطیت اصفهان شده است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: همچنین مستند 40 قسمتی با عنوان
'چلچراغ' با هدف معرفی 40 چهره شاخص استان در انقلاب اسلامی در دستور کار صدا و سیمای مرکز اصفهان قرار دارد که در یکی از این قسمت ها نیز به زندگی شهید بهشتی پرداخته خواهد شد.
آیت الله سیدمحمد حسینی بهشتی مشهور به شهید بهشتی، سیاستمدار و فقیه ایرانی و دومین رئیس دیوان عالی کشور پس از انقلاب اسلامی، نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و نایب رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی بود که در هفتم تیر سال 60 در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی بدست منافقین کوردل به شهادت رسید.
/7134/6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.