به گزارش ایرنا مازیار جهانبخشی روز دوشنبه در چهل و دومین نشست علنی شورای اسلامی شهر اهواز افزود: آرمان اعضای شورای شهر در همان ابتدا ، تبدیل شهرداری به اتاق شیشه ای و بازگشت کرامت به شهروندان اهوازی بود.
وی با بیان اینکه نباید با رانت خواهی تجارت تلخ شهرداری های گذشته تکرار می شد گفت: نباید با شعارهای پوپولیستی کام مردم ساکن مناطق محروم را تلخ کرد.
عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه مدیران شهرداری باید خود راخادم مردم مناطق محروم
بدانند افزود: اگر چهار دوره گذشته شورای اسلامی شهر به دقت به وظیفه خود یعنی نظارت بر عملکرد شهرداری عمل می کردند امروز شاهد محرومیت شدید درنقاط مختلف اهواز نبودیم.
جهانبخشی یادآور شد: شهرداری اهواز مقابل وعده های شورای پنجم که خدمت به مردم بود، سربلند بیرون نیامده و عملکرد موفقی در 9 ماه گذشته بر جا نگذاشته است.
وی ادامه داد: مبنای ما برای انتخاب شهردار، کارنامه موفق او در گذشته بود و همه اعضای شورای اسلامی شهر در دوره پنجم، در انتخاب شهردار فراقومی و فرا سیاسی عمل کردند اما با رفتارهای اشتباه شهردار و برخی مدیران شهرداری بر شکاف قومیتی افزوده شده است.
وی افزود: پروژه های شاخص عمرانی جدیدی کلید نخورده و حدود 700 پروژه در نقاط مختلف شهر اهواز رها شده و با وجود تذکرات کمیسیون عمران این شورا، هیچ برنامه ای برای رسیدگی به آنها ارایه نشده است.
جهانبخشی گفت: وضعیت بد فضای سبز، آسفالت بد معابر، حمل و نقل عمومی و بلاتکلیفی مترو اهواز از دیگر مسایلی است که نسبت به آنها بی توجهی صورت گرفته است.
وی با طرح این پرسش که آیا انتظار برای پاسخگویی شهردار نسبت به اقدامات خود توقع زیادی است ادامه داد: قرار بود فهرست های سیاسی از فردای روز انتخابات جمع آوری شوند و تمام تصمیمات در صحن علنی شورای شهر گرفته شود اما شاهد اقداماتی خلاف آن هستیم.

** وحدت، لازمه توسعه در شهر اهواز است
رییس شورای اسلامی شهر نیز در این نشست، نظارت بر تصمیمات شهری را وظیفه قانونی این شورا دانست و گفت: باید با درک درست از شرایط، قانون را به بهترین شکل ممکن اعمال کنیم.
محمدجعفر فلسفی با اشاره به اینکه مردم از اعضای شورا انتظار دارند که از ورود به فضای تنش زا پرهیز کنند افزود: جای سوال است که چرا برخی می خواهند با اتهام زنی فضای بدبینی را در جامعه حاکم کنند.
وی بیان کرد: حفظ آرامش در شهر اهواز که آسیب دیده و زخم خورده التهاب ها و تنش های مختلف است بسیار حایز اهمیت است.
فلسفی با انتقاد از التهابات ایجاد شده در هفته های گذشته گفت: در چند هفته اخیر موضوعاتی درباره مسایل شورا پیش آمد که در فضای مجازی پررنگ شد و اشخاصی در تنور این مسایل دمیده اند.
به گفته وی اینگونه افراد رویه ای را در پیش گرفته اند که در یک زمان خود را دلسوز سرنوشت شهر نشان می دهند ولی وقتی مشکلی رخ می دهد همه را زیر سئوال می برند.
رییس شورای اسلامی شهر اهواز برخی اتهامات وارده درخصوص انتصابات را بی پایه بیان کرد و ادامه داد: برخی در اتاق تاریکی نشسته اند و درباره پست های شهرداری با نگاه سیاسی و قومیتی اظهار نظر می کنند؛ درمیان چهره های متخصصِ مجموعه های شهرداری، شایستگی ها و توانمندی هایی دیده می شود که نادیده گرفتن آنها به دلیل نبود تطابق مواضع سیاسی شان با ما، اجحاف و بی انصافی است.
وی با اشاره به اینکه وجود اختلاف میان اعضای شورای شهر و شهرداری کاملا طبیعی است اظهار داشت: از سویی دیگر برای انتصابات هم مشورت هایی می شود اما اتهامات وارده مبنی بر دخالت جریان های سیاسی در انتصابات صحت ندارد.
وی در ادامه به انتشار مطلبی منتسب به شهردار اهواز مبنی بر اینکه چون مناطق حاشیه ای عوارض نمی دهند، از ارایه خدمات هم محروم هستند را کاملا کذب دانست و گفت: این امر با منطق سازگار نیست و عملکرد شهرداری اهواز در ماه های گذشته خلاف آن را ثابت می کند.

** مشکلات امروز شهر نتیجه نبود نظارت است
نایب رییس شورای شهر اهواز نیز از مهمترین وظایف شورای اسلامی شهر را نظارت بر عملکرد شهرداری دانست و گفت: اگرچه اعتماد خوب است اما نظارت بهتر است امروزه تمام مشکلات موجود به دلیل اعتماد بدون نظارت است.
مهران باباپور ادامه داد: باید بپذیریم که بخشی از عملکرد شهرداری و ما به عنوان اعضای شورای شهر، سیاسی بوده است. قرار بود پس از پایان انتخابات مسایل سیاسی را کنار بگذاریم زیرا شورای شهر جای سیاسی کاری نیست.
وی یادآور شد: اعضای شورای اسلامی شهر اهواز، شهردار را به عنوان عضو چهاردهم شورا انتخاب کرده و از وی حمایت خواهند کرد اما باید پذیرفت عملکرد آقای کتانباف در برخی بخش ها مناسب نبوده است. وظیفه ذاتی شورا است که بر عملکرد شهردار نظارت داشته باشد.
باباپور با تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر باید برای هم سو شدن و هم افزایی دست به دست هم دهند ادامه داد: نباید شرایطی را بوجود آورد که اختلافی بین اعضا بوجود آید اما متاسفانه شرایط در حال حرکت به سمت ایجاد چند دستگی در شورا است که با آن مخالف هستیم.

** وضعیت شهر اهواز بحرانی است
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز نیز در این نشست با بیان اینکه وضعیت شهر اهواز بحرانی است گفت:شهر اهواز از نظر وسعت با اصفهان یکسان است، این درحالیست که بودجه جاری شهرداری اصفهان در امسال 9هزار و 450 میلیارد ریال است اما کل درآمد شهرداری اهواز کمتر از 6 هزار میلیارد ریال است.
به گفته وی شهرداری اهواز به حالت ورشکستگی درآمده و با درآمد 6هزار میلیارد ریالی باید پاسخگوی جمعیت یک میلیون و 300هزار نفری باشد.
معاون شهردار اهواز با اشاره به اینکه اگر شورا و شهرداری قوی در کنار هم قرار نگیرند، شرایط بدتر خواهد شد افزود: اگر ضعفی وجود داشته باشد، به کل اعضا نسبت داده می شود.
وی با تاکید بر اینکه نباید چهار سال عمر شورای شهر درگیر انتصابات باشد گفت: اگر شورای شهر ضعیف باشد، شهرداری نیز ضعیف خواهد شد.
بررسی ایرادات وارده به برنامه دوم پنج ساله توسعه شهرداری، جابجایی ردیف های بودجه سال 97برای تکمیل ساختمان اداری منطقه 2 و پرداخت حق جلسات هیات تطبیق مصوبات شورای شهر در فرمانداری از جمله دستورکار این نشست شورای اسلامی شهر اهواز بود.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.