به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف روز جمعه در جمع راهپیمایان روز قدس کاشان تشریح کرد: مسئله فلسطین به دو بخش 30 سال پیش از انقلاب ایران و 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی تقسیم می شود، زیرا پس از این رویداد جریان مقاومت و حمایت از آرمان آزادسازی قدس شریف روندی صعودی را شاهد بود.
وی افزود: پیش از انقلاب صهیونیست ها به چیزی کمتر از تسلط بر جغرافیای کشورهای اسلامی راضی نبودند و حتی در نخستین پرچم رژیم جعلی اسرائیل المان های از نیل تا فرات نقش بسته بود که نشانگر نیت حقیقی و پلید آنهاست.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: داوید بن گوریون، بنیانگذار رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز راهبرد گسترش سرزمینی در کشورهای اسلامی برای امنیت پایتخت آن رژیم جعلی را مورد تاکید قرار داده و در این راستا ایجاد درگیری و اختلاف در جهان اسلام و برای ایجاد این حاشیه امن در دستور قرار داشته است.
او اضافه کرد: رژیم صیونیستی در این شرایط همواره تلاش کرده تا القا کند که فلسطین تنها مسئله کشورهای عربی است و از سوی دیگر با فضاسازی رسانه ای برای ایجاد اختلاف هر از گاهی یکی از حاکمان کشورهای عربی را به عنوان رهبر جهان عرب معرفی می کند.
سردار شریف گفت: پس از پایان جنگ 1967 به سود رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا به رغم پیروزی اولیه کشورهای عربی، تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی این راهبرد ثابت تبلیغ می شد که دیگر مقاومت جایی ندارد و باید با تعامل مسئله را برطرف کرد.
وی با گرامیداشت یاد شهدای فلسطینی ادامه داد: صاحبان اصلی سرزمین های اشغالی در 70 سال مبارزه چیزی کم نگذاشتند اما جریانی رسانه ای با راهبرد فراموشی آرمان آزادی قدس شریف به دنیا القا می کند که آنها زمین های خود را فروختند و اهل مبارزه نیستند.
رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و انوار روحانی امام راحل یکی از کوچکترین جریان ها [حزب الله] در یکی از کوچکترین کشورها [لبنان] نخستین شکست را در جنگ 33 روزه به رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد کرد که به واقع پیامد این روز جهانی قدس بود.

**داعش برای غفلت از مسئله قدس در کشورهای اسلامی ایجاد شد
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: آغاز جریان داعش نقشه دیگری برای انتقال درگیری ها از مرزهای رژیم اشغالگر قدس به درون کشورهای عربی بود که این مهم به برکت حکمت، زمان شناسی و تسلط مقام معظم رهبری پیش بینی شد که دشمن در سوریه کاری از پیش نبرده و پیروزی نهایی مردم، ارتش و دولت آن کشور هستند.
وی با اشاره به نابودی زیرساخت ها در کشورهای سوریه و عراق افزود: هزاران نفر از این کشورها به عنوان ناموس مسلمانان در نتیجه جنگی با حمایت مالی آل سعود به عنوان پرده دار کعبه راهی کشورهای اروپایی شدند که همه اینها تنها برای تقسیم خاورمیانه و کشتار امت اسلامی جهت تامین امنیت رژیم صهیونیستی بود.
سردار شریف بیان کرد: صهیونیست ها از چند شکست خود در بهت بودند که با شکل گیری داعش افکار عمومی به سوی اختلاف های درونی کشورهای اسلامی سوق یافت اما فرزندان امت اسلامی از کشورهای گوناگون برای رویارویی با جریان داعش در صحنه مبارزه حضور یافتند و به رغم خسارت های وارده آن را به فرصتی مهم تبدیل کردند.
او با قدردانی از رزمندگان اسلام به ویژه شهدای دوران دفاع مقدس به عنوان الگوهای مبارزان امروز اضافه کرد: برای نخستین بار از منطقه جولان پاسخی محکم و دندان شکن به حمله هوایی رژیم صهیونیستی و شهادت تعدادی از رزمندگان جریان مقاومت داده شد.
رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس ادامه داد: امروز شرایط و تحولات منطقه نسبت به گذشته متفاوت است و در این راستا نیز روز قدس شرایط دیگری دارد و در آستانه 70 سال اشغال سرزمین فلسطینی ها و انتقال پایتخت ایالات متحده از تل آویو به قدس همزمان می باشد.
وی گفت: برنامه ریزی 10 هفته ای برای حضور هزاران فلسطینی پشت فنس های رژیم جعلی صهیونیستی با تقدیم 120 شهید و هزاران آسیب دیده نشان از تاثیرگذاری روز قدس و حضور مردم در جغرافیای جهان اسلام است و امید می رود به زودی با عبور جوانان فلسطینی از دیوارهای حائل، مسجد الاقصی نیز مانند خرمشهر آزاد شده و امت اسلامی در آن مکان مقدس نماز سپاسگزاری به جای آورد.
به گزارش ایرنا، هزاران نفر از مردم روزه دار همزمان با سایر نقاط کشور در ادامه با حضور در راهپیمایی روز قدس از محل مجموعه فرهنگی شهدای بسیج واقع در جنب فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج تا میدان معلم کاشان انزجار خود را از رژیم اشغالگر قدس و سیاست های ایالات متحده آمریکا در منطقه خاورمیانه و سایر نقاط جهان ابراز کردند.
جمعه آخر ماه مبارک رمضان در سال 1358 از سوی حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز قدس اعلام شد و از آن زمان مردم در نقاط مختلف کشور و بسیاری از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی، از ترکیه تا اندونزی و انگلستان به حمایت از مردم ستمدیده فلسطین و محکومیت جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی در این مناسبت نسبت به برگزاری راهپیمایی اقدام می کنند.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.