به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی درخطبه های نمازجمعه قم درحرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی بر این است که درصنایع دفاعی و موشکی، روی پای خود بایستد و به طور قطع شاهد برجام دیگری در این زمینه نخواهیم بود.
وی خطاب به کشورهای غربی گفت: آمریکا و ترامپ در برجام رفوزه شده و اروپایی ها نیز امتحان خوبی پس ندادند، ملت ایران با مقاومت خود به صورت هوشمندانه، درمقابل تعرض دشمن به صنایع دفاعی خواهد ایستاد و رهبر معظم انقلاب و مردم در این زمینه کوتاه نخواهند آمد.
اعرافی با اشاره به دخالت های آمریکا در امور کشورهای دیگر گفت: حمایت این کشور از اغتشاشگران و اصحاب فتنه، دخالت در امور کشور ماست ولی آنها بدانند در دل کشور های اسلامی و مردم ایران چیزی جز نفرت از آمریکا و صهیونیست وجود ندارد و روزی این نفرت، کاخ های آنها را ویران می کند.
خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود از حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی حماسی 22 بهمن تقدیر کرد وگفت: در حالی که ما درگذر از تحریم های سخت بیگانگان و شاهد توطئه ها و هجمه های شدیدی علیه کشور بودیم، این راهپیمایی همه دنیا را حیرت زده کرد.
اعرافی بیان داشت: راهپیمایی 22بهمن جلوه مهم مردم سالاری دینی و آزمایش بزرگی برای سربلندی مردم ایران بود، آنان با حضور باشکوه و همراه با بصیرت خود، در عرصه عزت و اقتدار ملی بسیار خوش درخشیدند.
وی گفت: طبق اذعان مسئولان، حضور مردم در راهپیمایی امسال از نظر کمی و کیفی نسبت به گذشته گسترده تر بوده و بسیاری از کشورهای منطقه و غیرمنطقه نیز نسبت به جشن بزرگ مردم ایران، ابراز شادی و با ما همراهی کردند.
اعرافی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای این حضور باشکوه، افزایش اقتدار کشور است، گفت: دشمنان با تلاش شبانه روزی دنبال شکستن امنیت مثال زدنی ما بودند ولی این راهپیمایی آبی بر این فتنه ها ریخته و امنیت، اقتدار، وحدت ملی ما را به اوج خود رساند.
وی همچنین تحکیم وحدت و انسجام ملی، دفاع از عزت و اقتدار نظام و پیمان با امام و رهبری را از دیگر پیام بزرگ رهپیمایی 22 بهمن ذکر کرد.
اعرافی اظهار داشت: این راهپیمایی جایگاه ملت را بسیار بالا برده و درحقیقت پیمان و میثاق با انقلاب و رهبری معظم انقلاب بود، حضور گسترده مردم، هیچگاه به معنای نفی اشکالات نبود بلکه پیمان با اساس نظام، مظهر روح وحدت و صمیمت ملی و عزم و استواری بر آرمان ها در همه اقشار جامعه بود.
وی ادامه داد: پیام دیگر این راهپیمایی به دشمنان و اغتشاشگران بود که ملت در برابر دفاع از آرمان های خود هرگز کوتاه نخواهد آمد و لحظه ای عقب نشینی نمی کنند، امید است مسئولان با قدر دانستن نعمت این ملت، به جای رفتن به حاشیه های ناروا، به خواسته های آنان بپردازند، توقع مردم این است که بازار ارز باید کنترل و با فساد مقابله شود.
اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه در بحرین شاهد حوادث تلخی در قبال مردم این کشور و شیخ عیسی قاسم هستیم، تحمل امت اسلامی و مردم ایران در زمینه این جور و جفاها، حدی دارد و امید است مجامع بین المللی برای این ظلم چاره ای بیندیشند.
خطیب جمعه قم همچنین به برخی تعرض های رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پایگاه های سوریه اشاره کرد و گفت: کشورهای اسلامی مراقب تحرکات اسرائیل در غزه و سوریه باشند و بدانند این رژیم دنبال ضربه زدن به امت اسلام است و باید در مقابل آن ایستاد.
اعرافی همچنین با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: بیش از 100 گزاره و صفت را مذاهب مختلف اسلامی در تمجید،شان و جایگاه آن حضرت ذکر کرده اند، اکثریت اهل سنت مانند شیعه نسبت به حضرت فاطمه زهرا (س) نگاه تجلیل آمیز دارند و حساب افراطیون تکفیری از آنها جدا می باشد.
7401/ 6133/خبرنگار- اطمینان ** انتشار- مسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.