یه گزارش ایرنا، در این برنامه که در فضایی با نشاط و در قالب هفته نکوداشت اصفهان برگزار شد، هنرمندان فرازهایی از داستان های کهن ایران زمین از جمله شاهنامه را نقالی کردند و وزرشکاران رشته مختلف باستانی و زورخانه ای، کشتی، کاراته و تکواند با اجرای برنامه های ویژه ورزشی توجه هزاران تماشگر را بخود جلب کردند.
فضای تاریخی-فرهنگی میدان نقش جهان با جلوه های بی نظیر معماری، هوای لطیف بهاری، گستره وسیع، برنامه ریزی مناسب و حضور چشمگیر خانواده ها، از جلوه ها و جاذبه های خاص مراسم بود.
حضور گروه های محتلف فرهنگی، هنری از استان اصفهان و نقاط مختلف کشور از دیگر جلوه های این مراسم بود.
این برنامه با هدف ایجاد نشاط در مردم، ترویج فرهنگ ورزش در جامعه و ایجاد بستری در راستای جذب گردشگر داخلی و خارجی اجرا شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.
شرکت کنندگان در این برنامه ، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن ابراز خرسندی از برنامه های ارائه شده، تداوم این گونه برنامه های فرهنگی و هنری را در ایجاد شور و نشاط اجتماعی موثر دانسته و آنرا با توجه به اندوه نبودن زاینده رود مفید ارزیابی کردند.
معاون ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به خبرنگار ما گفت : این برنامه را شهرداری با همکاری هیات های ورزشی، اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و حمایت های مسولان شهر و استان برگزار کرد.
حبیب الله ناظریان به جاذبه های جشنواره وزرش های کهن در اصفهان اشاره کرد و توضیح داد: اجرای برنامه نقالی و همچنین نمایش
'داستان نبرد رستم و سهراب' با استقبال خوب همشهریان و بویژه گردشگران خارجی روبه رو شد.
وی ادامه داد: اصفهان و ابنیه آن مانند میدان امام خمینی (ره) جذابیت ویژه ای دارد و بی شک اجرا برنامه های فرهنگی هنری بر جذابیت آن خواهد افزود.
در این برنامه که با حضور استاندار، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان و جمعی از مسولان شهری و استانی و همچنین مردم اصفهان و گردشگران داخلی و خارجی برگزار شد، ورزشکاران 28 باشگاه از هیات کشتی، 30 باشگاه کاراته، 28 باشگاه تکواندو و باستانی کاران هفت زورخانه اصفهان حضور داشتند.
این برنامه در قالب سلسله برنامه های هفته فرهنگی اصفهان به اجرا درآمد.سوم اردیبهشت روز اصفهان و از سوم تا نهم ماه جاری به عنوان هفته نکوداشت اصفهان، نامگذاری شده است.
شهر اصفهان که از آن به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین یاد می شود بنابر نوشته ها و شواهد تاریخی در چهار دوره مختلف اشکانی، ساسانی، سلجوقی و صفویه به عنوان پایتخت برگزیده شده و از نظر سیاسی و فرهنگی مورد توجه قرار داشته است.
در دوران پس از سلسله صفویه و در دوران قاجاریه گرچه این شهر دچار رکود شد اما دگر بار در مسیر تحول قرار گرفت و اکنون به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری رخ نمایان کرده است. **ت / 7134 / 1339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.