به گزارش ایرنا، محسن مهر علیزاده روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان اصفهان در محل استانداری، افزود: در بهترین شرایط میزان آبی که تا پایان شهریور امسال (سال آبی) وارد حوضه زاینده رود شد یک سوم آبی است که سال گذشته وارد این حوضه شد.
وی با بیان اینکه با این وضعیت تامین آب برای بخش های صنعت، کشاورزی، محیط زیست و فضای سبز مشکل خواهد بود، اظهار کرد: با این وجود، تلاش می کنیم آب را به صنعت و باغ ها برسانیم تا به آنها لطمه ای وارد نشود.
استاندار اصفهان همچنین با اشاره به طرح برند گردشگری اصفهان، گفت: اصفهان نخستین استان در کشور است که برای این کار اقدام کرده است.
برند یک شهر در بردارنده ویژگی های فرهنگی، هنری، اجتماعی و صنایع مختلف آن شهر است که در زمینه های مختلف از جمله گردشگری کاربرد دارد که کارهای مطالعاتی برای انتخاب برند اصفهان از پنج سال گذشته آغاز شده اما هنوز رونمایی نشده است.
مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه برند گردشگری باید بر اساس حفظ هویت و اصالت های اصفهان باشد، افزود: در این برند، اصفهان آنگونه که هست باید به دنیا معرفی شود.
وی همچنین خواهان این شد که چگونگی استفاده از برند گردشگری اصفهان و مسائلی مانند انحصار و مسئول آن به طور دقیق مشخص و درباره برخی اختلاف نظرها مانند نوشتن کلمه 'اصفهان' به زبان انگلیسی که با حرف ای (E) یا آی (I) شروع شود و یا اینکه معادل انگلیسی اصطلاح ' نصف جهان' چه باشد، کارهای تحقیقاتی بیشتری صورت گیرد.
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به گزارش بودجه سال 96 و 97 گفت: اعتبارات هزینه ای استان در سال 96 نسبت به سال 95 وضعیت بهتری داشت هرچند بودجه جاری استان خالی از اِشکال نیست.
همایون ناطقی افزود: درآمد مصوب شده برای استان اصفهان در سال گذشته 6 هزار و 325 میلیارد تومان بود که چهار هزار و 551 میلیارد تومان آن محقق شد.
وی میزان درآمد مصوب شده برای استان در سالجاری را هفت هزار و 104 میلیارد تومان اعلام کرد.
استان اصفهان با بیش از پنج میلیون تَن جمعیت در سال های گذشته به دلیل کاهش منابع آبی و بارندگی ها با بحران خشکسالی مواجه شده است.
ت/3011/ 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.