به گزارش خبرنگار ایرنا، ام البنین متقی نژاد روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان بیان کرد: بیش از 800 نفر هم اکنون به صورت روزانه یا شبانه تحت آموزش، نگهداری و مراقبت هستند در حالی که ماهیانه سه میلیارد و 600 میلیون ریال یارانه به مرکزهای زیر نظر بهزیستی پرداخت می شود.
وی افزود: یارانه دولتی تنها کفاف حقوق نیروی انسانی همراه بهزیستی را می دهد و جوابگوی خدمات و نیازها نیست و از این رو برای خدمت رسانی بیشتر و بهتر در این شهرستان نیازمند حمایت های مادی و معنوی مردمی هستیم.
سرپرست اداره بهزیستی کاشان بیان کرد: این سازمان خدماتی است و بیشتر هزینه می کند اما درامدهای آن در برابر هزینه های موجود رقمی ناچیز است.
او اضافه کرد: جمعیت زیر پوشش بهزیستی کاشان هم اکنون بیش از پنج هزار نفر مددجوی دارای پرونده است اما آمار واقعی بیش از آمار مددجویان شناسایی شده می باشد.
به گفته متقی نژاد، از میان افراد زیر پوشش بهزیستی 400 نفر مددجوی شبانه روزی ذهنی، جسمی و حرکتی ایزوله، سالمندان و اعصاب روان و 400 نفر روزانه صبح تا ظهر در 11 مرکز مختلف آموزش های کار درمانی و گفتار درمانی، مهارت های زندگی، فنی و حرفه ای و صنایع دستی دریافت می کنند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان نیز در ادامه گفت: ارتباط و تعامل با افراد دارای مشکلات جسمی، روحی و روانی دارای پاداشی چند برابر است و فعالیت در بهزیستی یک جهاد مقدس می باشد.
آیت الله عبدالنبی نمازی بیان کرد: مسئولیت کارکنان بهزیستی سنگین است زیرا مددجویان زیر پوشش این سازمان از جمله افراد ضعیف جامعه بوده و نیاز به پشتیبانی و مراقبت های مادی و معنوی دارند که کمک به چنین افرادی توفیق بزرگ الهی محسوب می شود.
وی با اشاره به مشکلات نگهداری از یک فرزند معلول در محیط خانواده اضافه کرد: مراقبت از تعداد زیادی معلول جسمی- حرکتی یا افراد دارای مشکلات روحی و روانی سختی هایی دارد و می تواند در دراز مدت بر روح و روان کارکنان بهزیستی اثرگذار باشد اما در پیشگاه خداوند این خدمت به مردم جبران خواهد شد.
کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.