به گزارش ایرنا، اسرافیل احمدیه روز پنجشنبه در حاشیه جلسه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی کاشان به خبرنگاران گفت: پروانه های بهره برداری و سرمایه گذاری سال گذشته رشد مناسبی داشت که در کنار سایر اقدام های دولت تدبیر و امید منجر به ایجاد این تعداد فرصت شغلی و رتبه نخست استان اصفهان در کشور شد.
وی افزود: سال گذشته همچنین 2 هزار و 900 واحد تولیدی دارای مشکل به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان مراجعه داشتند که در نهایت پرداخت افزون بر چهار هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط صورت گرفت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بیان کرد: 13 هزار میلیارد ریال تسهیلات نیز به طور مستقیم از سوی بانک ها در اختیار واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی این استان قرار گرفت که با مجموع این اقدام ها 25 هزار فرصت شغلی در بخش صنعت تثبیت شد.
او اضافه کرد: استان اصفهان با همه فعالیت ها در مجموع سال 1396 افزون بر یک میلیارد و 700 میلیون دلار صادرات داشت که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، نزدیک به 43 درصد افزایش نشان می دهد اما با توجه به گوناگونی تولیدات این استان، در بخش صادرات می توان هدفگذاری های بیش از این را برنامه ریزی کرد.
احمدی همچنین از وجود یک هزار و 300 طرح تولیدی نیمه تمام در این استان خبر داد که بیشتر آنها 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی ادامه داد: استان اصفهان از نظر تعداد طرح های تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در کشور رتبه نخست را داراست و برای تکمیل آنها افزون بر 15 هزار میلیارد ریال نیاز است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: در صورت تامین منابع اعتباری و تسهیلاتی و وارد کردن طرح های نیمه تمام موجود به چرخه تولید، ظرفیت ایجاد 30 هزار فرصت شغلی مستقیم در استان اصفهان ایجاد خواهد شد.
به گزارش ایرنا، بیش از 9 هزار واحد صنعتی دارای مجوز بهره برداری در استان اصفهان وجود دارد که بیش از 55 درصد آنها (افزون بر پنج هزار واحد) در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان مستقر هستند.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.