به گزارش ایرنا،علی پرزحمت روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: این رشد نشان از افزایش سرمایه گذاری در بخش صنعت استان را می رساند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین اظهار کرد: در مدت یاد شده همچنین تعداد جوازهای بهره برداری صنایع در استان 20 درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: امسال همچنین در صدور پروانه کسب اصناف 10 درصد و در صدور جواز معادن نیز 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش رشد داشته ایم و در مواد معدنی فلزی نیز باید به دلیل استعداد استان در این حوزه بیشتر کار کنیم.
پرزحمت در بخش دیگری از صحبت های خود به میزان بهره مندی واحدها و طرح های تولیدی استان از تسهیلات رونق تولید اشاره کرد و گفت: در این حوزه به طور مجموع 722 فقره تسهیلات به میزان 6 هزار و 770 میلیارد ریال به متقاضیان در قالب پرداخت های مستقیم و طرح بهین یاب پرداخت شده است.
وی با اشاره به سهمیه 696 میلیون دلاری صادارتی استان براساس ابلاغیه سازمان توسعه تجارت ایران، افزود: در 10 ماهه سال جاری 396میلیون دلار صادرات از گمرک قزوین داشته ایم و همچنین 656 میلیون دلار از کالاهای قزوین در گمرکات خارج از استان صادر شده اند.
این مسئول با اشاره به سهم درنظر گرفته برای اشتغال در حوزه صنعت قزوین طی سال جاری، افزود: سهم سازمان صنعت،معدن و تجارت استان برای ایجاد اشتغال در سال جاری هشت هزار نفر بوده که از این رقم تا پایان بهمن ماه هفت هزار نفر محقق شده است.
وی با اشاره به پویایی صنعت استان و کسب برخی رتبه های کشوری در این بخش، ادامه داد: در جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت رتبه سوم کشور، در ورود ماشین آلات رتبه دوم و دریافت تسهیلاتبهین یاب رتبه چهارم و در حوزه رفع موانع تولید نیز رتبه یک کشور را داریم.
پرزحمت با اشاره به حمایت دولت از صادرکنندگان، تلاش برای تقویت صادرات استان را از اولویت های سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین برشمرد و افزود: در برنامه بودجه 97 مشوق های صادراتی به میزان 15هزار میلیارد ریال برای صادرکنندگان کشور در نظر گرفته شده و همچنین با اختصاص یارانه به بخش تولید میزان 50 هزار میلیارد ریال باید به ایجاد تحول در صنعت امیدوار بود.
وی ادامه داد: صنایع پلیمری ،مواد شوینده،مواد غذایی نستله،محصولات شیشه،چرخ خیاطی و کشمش از محصولات شاخص صادراتی استان هستند و تاکنون 200 واحد صادراتی در استان شناسایی شده اند.
پرزحمت همچنین نظارت بر فعالیت صنوف را از وظایف سازمان صنعت،معدن و تجارت عنوان کرد و ادامه داد: 114 هزار بازرسی از صنوف استان در سال گذشته صورت گرفت که به تشکیل هفت هزار و 400 پرونده در تعزیرات منجر شد.
این مسئول گفت: در حال حاضر نیز به منظور نظارت بر بازار در ایام پایانی سال بازرسان افتخاری و شاغل سازمان صنعت،معدن و تجارت استان شامل 120 نفر به صورت کشیک 24 ساعته نظارت بر اصناف را برعهده خواهند داشت.
وی با اشاره به رسیدگی به مشکلات صنایع استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید،گفت: این کارگروه باید اختیارات ویژه داشته باشد تا بتواند واحدهای معضل دار مانند نازنخ و فرنخ یا آبگینه که از برندهای استان بوده اند را با تصمیم گیری مناسب احیا کند.
استان قزوین سه هزار و 600 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری دارد.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.