به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن نیرومند روز یکشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان آران و بیدگل بیان کرد: سهمیه استان اصفهان در طرح کارورزی جوانان نزدیک به چهار هزار و 500 نفر بود که با برنامه ریزی های صورت گرفته بیش از پنج هزار نفر در واحدهای صنفی و تولیدی مشغول به کار شدند.
وی افزود: شهرستان آران و بیدگل در این استان عملکرد خوبی در زمینه کارورزی جوانان غیر دانش آموخته نداشت و از سهمیه 124 نفری تنها 26 نفر مشغول به کار شدند که علت آن شاید آمار پائین جوانان بدون تحصیلات بیکار باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: نزدیک به 900 هزار نفر دانش آموخته دانشگاهی در این استان وجود دارد و میانگین آمار بیکاران دانش آموخته 20.8 درصد، کمی بیش از میانگین کشوری (20 درصد) است.
نیرومند ادامه داد: همه تلاش ها در جهت کاهش نرخ بیکاری در استان اصفهان می باشد و اجرای طرح کارورزی می تواند به میزان زیادی مشکل اشتغال در منطقه را برطرف کند.
او همچنین سهمیه استان اصفهان درطرح اشتغال فراگیر را 970 هزار فرصت شغلی عنوان کرد و گفت: 200 هزار میلیارد ریال بودجه کشور، سهم این استان 16 هزار و 500 میلیارد ریال و سهم شهرستان آران و بیدگل 350 میلیارد ریال می باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان عنوان کرد: 13 هزار و 500 میلیارد ریال طرح تاکنون داده شده که طرح های 60 میلیارد ریال به بالا به تهران جهت تأیید نهایی فرستاده شده است.
وی افزود: آران و بیدگل جزء شهرستان های با کمترین نرخ بیکاری در کشور است؛ نرخ بیکاری معقول در جهان نزدیک به 6 درصد می باشد که در این شهرستان یک دهم درصد کمتر از نرخ جهانی است.
بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن 95 جمعیت استان اصفهان افزون بر پنج میلیون و 120 هزار نفر است و نزدیک به 9 هزار و 500 واحد صنعتی و 150 هزار واحد صنفی در آن وجود دارد.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از 103 هزار نفر در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.