دبیر کمیته اسپوکس هیات انجمن های ورزشی استان اصفهان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهارکرد: پس از نماینده اصفهان تیم فرهنگسرای غدیر به نمایندگی از هیات شهرستان فلاورجان دوم شد و هیات انجمن های ورزشی شاهین شهر و میمه نیز مقام سوم را به خود اختصاص داد.
' سیدرضا هاشمی ' ادامه داد: در این مسابقات که روز گذشته ( یکشنبه ) در ورزشگاه کوثر اصفهان و در هفت رده سنی برگزار شد، 58 ورزشکار از شهرستان های اصفهان، شاهین شهر و میمه، نجف آباد، کاشان و فلاورجان حضور داشتند.
وی همچنین از برنامه ریزی کمیته اسپوس استان اصفهان برای میزبانی مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی این رشته در اردیبهشت 97 خبر داد.
هاشمی خاطرنشان کرد: این کمیته همچنین قصد دارد دومین دوره مربیگری و داوری اسپوکس در استان اصفهان را برگزار کند.
رشته ورزشی اسپوکس(Spo : Sport Q : Quicker C: Cleverer S: Stronger) ' برگرفته از کلمات سریعترین با هوشترین - قویترین است.
این رشته با استفاده از انواع ابزارهای جنگی و غیر جنگی ایران باستان به شکل ایمن (اسفنجی) اجرا می شود و ازتحرک بالایی برخوردار بوده و نیاز به سرعت، هوشیاری و قدرت داشته و حتی سطح آنها را در افراد تقویت می کند.
این رشته برای اولین بار توسط استاد ارشد محمدرضا هاشم پور (قهرمان جهان، مربی و داور بین المللی هنرهای رزمی) در سال 1390 پایه گذاری شد.
این رشته ورزشی در ایران از زیر مجموعه های فدراسیون انجمنهای ورزشی به شمار می رود.
ت / 6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.