به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا صادقی روز شنبه در جمع کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان افزود: بر همین اساس برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و بنیاد توسعه موقوفات بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد.
وی با تاکید بر ضرورت پیگیری برای ایجاد وقف های جدید گفت: برای توسعه گردشگری مذهبی در سال جدید باید از ظرفیت امامزادگان برای توسعه اقتصادی و کمک به مردم در مناطق مختلف استفاده کنیم.
وی دیگر برنامه مهم این اداره کل در سال جدید را ترویج سبک زندگی اسلامی با محوریت بقاع متبرکه و با هدف نشر معارف اسلامی و اهل بیت و کمک طلاب عنوان کرد.
صادقی همچنین از اجرای طرح موسوم به 'آرامش بهاری' در ایام نوروز با همکاری بیش از 170 مُبلغ اعزامی از شهر قم و بیش از 240 مبلغ بومی در 340 بقعه متبرکه امامزاده عظیم الشان خبر داد.
وی با اشاره به نامگذاری سالجاری به نام حمایت از کالای ایرانی گفت: سرمشق ما در اداره اوقاف و امور خیریه تحقق منویات رهبر انقلاب است و بر مبنای آن می توان گام های بزرگی در راستای تکریم امامزادگان، اجرای نیات واقفان نیک اندیش و ترویج فرهنگ قرآنی برداشت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: در سال 96 برای حدود یکهزار و 800 رقبه در اصفهان سند مالکیت صادر شد.
وی ثبت 210 وقف جدید، تنظیم هفت هزار سند اجاره و 70 شناسه برنامه فرهنگی در استان را از دیگر اقدامات اوقاف در سال گذشته عنوان کرد.
در استان اصفهان بیش از 15 هزار موقوفه به ثبت رسیده که از این تعداد هفت هزار موقوفه شامل مساجد، حسینیه ها، تکایا، حوزه های علمیه، بیمارستان ها، دارالشفاها و دارالقرآن ها و هشت هزار موقوفه نیز موقوفات منفعتی است.
همچنین در این استان 718 امامزاده عظیم الشان به ثبت رسیده است
ت6027/6994
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.