به گزارش ایرنا، ' نعمت الله اکبری ' روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، افزود: در سال پیش رو نیز سهم درآمد مالیاتی مورد نظر برای این استان 58 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: البته استان اصفهان ظرفیت لازم برای تحقق این میزان از درآمد مالیاتی را دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان ادامه داد: یکی از حوزه هایی که در استان کتمان مالیاتی زیادی دارد، صنوف است که امسال برای پرداخت مالیات این حوزه برنامه های لازم در نظر گرفته شده است.
وی گفت: اگر درآمد مالیاتی محقق نشود، درآمد شهرداری نیز تامین نمی شود.
اکبری افزود: بهترین منبع مالی که برای شهرداری می تواند درآمد زا باشد استفاده از مالیات بر ارزش افزوده و جرائم راهنمایی و رانندگی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان اضافه کرد: البته جرائم رانندگی به حساب خزانه واریز می شود و بتازگی به حساب استان باز نمی گردد که باید پیگیری شود.
وی تاکید کرد: مطالعه تبصره های قوانین بودجه توسط مدیریت شهرداری و شورای شهر و اشراف بر آن، امکان تامین حداکثری بودجه و هزینه ها را برای این نهاد میسر می کند.
اکبری با اشاره به اینکه تبصره پنج قانون بودجه سال گذشته شرایط خیلی خوبی را برای تامین مالی شهرداری ها فراهم آورد، اضافه کرد: شهرداری اصفهان نیز با دریافت 500 میلیارد تومان اسناد خزانه برای خط دو قطار شهری توانست از این تبصره بهره مند شود.
اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بودجه سال 96 استان اصفهان، گفت: دولت بودجه جاری سال گذشته را 110 درصد تخصیص داد و توانستیم با 10 درصد اضافه، بدهی های باقی مانده از سال 93 تا 96 را پرداخت کنیم.
وی تصریح : هیچ بدهی بابت پرداخت پاداش بازنشستگان نداریم.

*** پیش بینی های بارندگی در استان محقق نشود آب شرب جیره بندی می شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان در ادامه به موضوع خشکسالی و کمبود آب در این استان اشاره کرد و گفت: اگر بارش های پیش بینی شده برای استان اصفهان تحقق نیابد، احتمال جیره بندی آب وجود دارد.
وی افزود: امسال بحث اصلی تامین آب شرب است و تامین آب کشاورزی منتفی است.
اکبری با اشاره به اینکه 600 میلیون مترمکعب آب در سد زاینده رود وجود دارد، بیان کرد: در تابستان 420 میلیون مترمکعب برای آب شرب و صنعت (50 میلیون مترمکعب) تخصیص داده شده، 150 میلیون مترمکعب به ارتفاعات پمپاژ و 30 میلیون مترمکعب آن نیز تبخیر می شود.
وی ادامه داد: با این شرایط احتمال جیره بندی آب در اصفهان وجود دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان گفت: امسال شرایط خاصی برای آب وجود دارد که باید در مصرف این مایع حیاتی صرفه جویی شود بنابراین شهرداری باید جهت فرهنگ سازی برای صرفه جویی آب در بین شهروندان نقش آفرینی کند.
وی افزود: در استان اصفهان 89 درصد آب به مصرف کشاورزی می رسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان اضافه کرد: متاسفانه هنوز در استان کشت محصولات آب بَر مثل هندوانه و سیب زمینی انجام می شود.
وی ادامه داد: برای هر یک کیلو هندوانه 500 لیتر آب و هر کیلو سیب زمینی 800 لیتر آب مصرف می شود اما به عنوان مثال هندوانه حداکثر کیلویی یکهزار تومان به فروش می رسد.
اکبری خاطرنشان کرد: پیش از اینکه به مشکل کم آبی برخورد کنیم باید مراکز تحقیقاتی کشاورزی، کشاورزان استان را با کشت های جایگزین که حداقل مصرف آب را دارند، آشنا و آموزش های لازم را به کشاورزان ارائه می کردند.
وی افزود: در حال حاضر نیز باید کشاورزان به کشت های کم آب روی آورند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان گفت: خط انتقال آب به یزد سالانه ظرفیت انتقال 79 میلیون مترمکعب را دارد که در حال حاضر 59 میلیون مترمکعب آب را منتقل می کند البته براساس قانون این آب باید به مصرف شرب برسد.
اکبری یادآور شد: سه راهکار اساسی مهم برای تامین آب اصفهان از جمله تکمیل سد سوم کوهرنگ، تونل بهشت آباد و باران مصنوعی را دولت در دستور کار دارد و بطور جدی دنبال می کند.
وی افزود: اما باران مصنوعی هنوز در مرحله تحقیقاتی است و شرکت های پیمانکار هنوز نتوانسته اند تیم متخصص ما را برای انجام این کار متقاعد کنند.
ت/ 7153/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.