محمدرضا توسلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گلپایگان با سابقه هفت هزار ساله و حدود 300 اثر تاریخی و گردشگری در مسیر راه استان های اصفهان ، مرکزی و لرستان قرار گرفته است و مردمی خونگرم و مهمان نواز دارد.
وی گفت: مسجد جامع، مُناره سلجوقی، اَرگ گوگد، امامزاده هفده تن و سیدالسادات، خانه معظمی، سنگ نگاره ها، خانه شجاع نظام، پل قاضی زاهد، بازار سنتی و طبیعت زیبای بهاری و وجود دو سد، از جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان است.
سرپرست فرمانداری گلپایگان خاطرنشان کرد: با وجود امکانات اقامتی ارگ تاریخی گوگد، مهمانسرای جهانگردی، یک مهمانپذیر و پارک جنگلی برای اسکان موقت، 9 مرکز اقامتی نیز با همکاری آموزش و پرورش در مدارس این شهرستان برای اسکان مسافران پیش بینی شده است که ظرفیت پذیرش حدود یکهزار نفر را در روز دارد.
وی همچنبن از برپایی ایستگاه امنیت و سلامت با همکاری ستاد خدمات سفر مسافران نوروزی از 25 اسفند امسال در ورودی این شهرستان در جوار پلیس راه گلپایگان - موته و پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر با هدف استراحت کوتاه رانندگان، عرضه سوغات و توزیع نقشه و بروشور به گردشگران خبر داد و گفت: این ایستگاه تا 15 فروردین 97 به مسافران نوروزی خدمت رسانی می کند.
توسلی با اشاره به پیش بینی ورود حدود یکصد هزار مسافر نوروزی به گلپایگان، از آمادگی دستگاه های اجرایی این شهرستان با برقراری کشیک، توزیع میوه و دیگر اقلام مورد نیاز با نرخ مصوب و همچنین رفع نقاط حادثه خیز جاده های این شهرستان با هدف کاهش تصادفات و ارائه خدمات مطلوب به مهمانان نوروزی خبر داد.
شهرستان گلپایگان با افزون بر 90 هزار نفر جمعیت با سه شهر گلپایگان گوگد و گلشهر در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/6027/7138
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.