به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا شفیعی روز سه شنبه در آئین نواختن زنگ سبز در مدرسه شبان آران و بیدگل گفت: 120 هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ و قره داغ از سال 1349 تا کنون در مناطق بحرانی فرسایش بادی آران و بیدگل ایجاد شده و آمادگی برای نهالکاری سالانه یک هزار هکتار نیز وجود دارد.
وی افزود: هم اکنون 103 هزار هکتار از مناطق بیابانی شهرستان آران و بیدگل به عنوان کانون ‌های بحران درجه 2 و 3 شناسایی شدند که برای جنگلکاری آن به اعتبارهای دولتی و همکاری سایر مجموعه ها به ویژه مردم نیاز است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل با اشاره به کاهش اعتبارات دولتی جهت حفاظت از عرصه های طبیعی بیان کرد: با وجود محدودیت ها تلاش برای حفاظت از منابع طبیعی ادامه یافته و سال گذشته نیز نزدیک به 220 هکتار نهالکاری در کانون های بحرانی این شهرستان انجام شد.
او اضافه کرد: جنگل‌های دست کاشت امنیت مردم آران و بیدگل و شهرهای مجاور، شرکت‌های صنعتی، کشاورزی و جاده‌های ریلی و آسفالتی را فراهم کرده اما اداره منابع طبیعی به تنهایی نمی تواند از این عرصه ها حفاظت کند.
شفیعی عنوان کرد: 800 نفر در این راستا به عنوان همیار دانش‌آموز، همیار مروج و همیار محافظ طبیعت افتخاری فعالیت می کنند که 50 درصد آنها دانش آموزان شهرستان آران و بیدگل هستند.
به گزارش ایرنا، هفته منابع طبیعی در ایران از 15 تا 22 اسفند ماه می باشد و نخستین روز هفته منابع طبیعی، روز درختکاری نامگذاری شده است.
شهرستان آران و بیدگل نزدیک به 40 درصد از تاغزارهای استان اصفهان را در خود جای داده است.
این شهرستان با جمعیت بیش از 103 هزار نفر در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.