به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا مومنیان روز دوشنبه در جلسه ای با حضور مدیرکل پست استان اصفهان گفت: سامانه سیماک یکی از بزرگترین و کارگشاترین خدمات الکترونیک دولت است و امید می رود با همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی این طرح با کیفیت مناسب در کمترین زمان ممکن اجرایی شود.
وی افزود: سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) به عنوان طرحی دانش بنیان اردیبهشت ماه امسال در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب شد که با اجرای آن در جهت شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر توسعه زیرساخت ها در کشور گام برمی داریم.
فرماندار کاشان با بیان اینکه روش های سنتی پاسخگوی نیازهای امروز نیست، گفت: توسعه زیرساخت ها در کشور به معنای جلب سرمایه گذاری و در نهایت ایجاد اشتغال می باشد که باید در این راستا بستری برای تبادل اطلاعات رمزگذاری شده بین کاربران آموزش دیده فراهم شود تا مردم نیز از برکت این اقدام بهره ببرند.
مدیرکل پست استان اصفهان نیز هدف از اجرای این طرح را یکپارچگی و به اشتراک گذاری اطلاعات داده ای-جغرافیایی اماکن و املاک، شفاف سازی فرایندها (پایان امضاهای طلایی)، مهار زمین خواری و تغییر غیرمجاز کاربری زمین های شهری، روستایی و منابع طبیعی، فراهم شدن امکان ارزیابی و مقایسه عملکرد دستگاه های اجرایی و استان ها عنوان کرد.
سید سعید رجالی گفت: تسهیل ارائه خدمات فراگیر دولت الکترونیک در شهرها و روستاها از جمله مزیت های راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) است که اصفهان به عنوان یازدهمین استان کشور به آن پیوست.
عملیاتی‌سازی سیماک برای صدور همه مجوزهای ساخت و ساز املاک در سطح کشور (در داخل و خارج شهرها و روستاها) است که از سوی شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها با دخالت کمیسیون‌های قانونی (ماده 100، ماده 99 و ماده 5)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نظام مهندسی ساختمان به صورت الکترونیکی، با شفافیت کامل و رعایت ضوابط اساسی و محاسبات درست و غیرقابل دخل و تصرف عوارض مربوطه انجام می‌شود.
سامانه سیماک به عنوان بستری یکپارچه برای تسهیل استعلام های قانونی مورد نیاز در اجرای طرح‌های تولیدی صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی (از جمله حوزه‌های گردشگری)، مدیریت مشاغل و اصناف و سایر استعلام های میان‌دستگاهی مرتبط با اماکن و املاک بین 28 دستگاه اجرایی است.
کاشان با جمعیت 365 هزار نفر در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.