به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار مهدی معصوم بیگی در حاشیه مراسم رونمایی از "سامانه هوشمند بازرسی خودرو" در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت نائین گفت: یکی از اولویت های نیروی انتظامی، مبارزه بی امان با جرم قاچاق است که به  در سال جاری با تلاش های گسترده و طرح های اساسی توانستیم هم در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و هم مبارزه با مواد مخدر توفیقات خوبی به دست آوریم.

وی از کشف 1260 میلیارد ریال انواع کالاهای قاچاق و دستگیری 4 هزار و 500 قاچاقچی در 11 ماهه امسال خبر داد و گفت: از آنجا که راهبرد پلیس استان مقابله با قاچاقچیان عمده کالا است، کشف پرونده های بالای 5 میلیارد ریال افزایش 36 درصدی داشته است.

سردار معصوم بیگی به کشف 28 تن و 500 کیلو گرم انواع مواد مخدر در سال جاری اشاره کرد و گفت: در 11 ماهه سال جاری تعداد 20 هزار نفرشامل قاچاقچی، توزیع کننده و معتاد متجاهر دستگیر و 40 بانددیگر هم منهدم شدند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در سال آینده طرح های مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر تشدید خواهد شد، گفت: برای اینکه بتوانیم قدرت کشف مأموران خود را در این حوزه افزایش دهیم با هماهنگی های انجام شده، اولین "سامانه هوشمند بازرسی خودرو" تولید صنایع داخلی کشور امروز در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت نائین نصب و فعالیت این سامانه به صورت آزمایشی آغاز شد.

وی با بیان اینکه سامانه مذکور برای اولین بار در کشور در این ایستگاه نصب شده اظهار داشت: انشاءالله بعد از اتمام مدت زمان آزمایش و رفع اشکالات آن در سایر ایستگاه های ایست و بازرسی استان و همچنین در سطح کشور از آن استفاده خواهد شد.

سردار معصوم بیگی گفت: از آنجا که نیروی انتظامی خط مقدم مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر است لازم است که به منظور افزایش قدرت کشف نیروهای خود از تجهیزات جدیدتر و پیشرفته تری استفاده کند.

این مقام ارشد انتظامی از بکارگیری تجهیزات نوین پلیسی روز دنیا در راستای ارتقای قدرت کشف پلیس استان در سال آینده خبر داد و گفت: انشاءالله در سال آینده هم از تجهیزات پیشرفته تر و هم طرح های عملیاتی تر استفاده خواهیم کرد و شرایط بهتری را نسبت به امسال رقم می زنیم.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 875735
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.