به گزارش ایرنا، سرهنگ شاه احمد ساکی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی کامیاران اظهار کرد: در این تعداد تماس با پلیس 110 شهرستان، 9 هزار و 330 تماس توسط کارشناسان به صورت حضوری یا تلفنی عملیاتی شد.
وی با بیان اینکه چهار هزار و 205 فقره از این تماس ها به تشکیل پرونده منجر شده است، افزود: این آمار نسبت به سال گذشته چهار درصد کاهش داشته است.
سرهنگ ساکی به منجر شدن 559 فقره از این پرونده ها به صلح و سازش اشاره کرد و یادآور شد: افزایش تماس ها با 110 نشانه افزایش اعتماد مردم به پلیس است.
به گفته او، امسال در شهرستان کامیاران 13 هزار و 403 فقره ابلاغ اورق قضایی داشته ایم که 13 درصد اوراق جعل بوده و 80 درصد از این اوراق جعل منجر به دستگیری شده است.
سرهنگ ساکی در خصوص پیشگیری و کشف سرقت در این شهرستان گفت: به صورت میانگین هر سال 10 درصد آمار سرقت کاهش داشته اما این آمار در سال جاری چهار درصد کاهش را نشان می دهد.
فرمانده انتظامی کامیاران با اشاره به کشف 80 درصدی سرقت ها در هر سال در این شهرستان افزود: این کشفیات در کوتاهترین زمان ممکن صورت گرفته است.
وی در خصوص کشف کالاهای ممنوع و ضد فرهنگی نیز یادآور شد: طی سال جاری شهرستان در بحث کالاهای ضد فرهنگی 343 درصد افزایش، کالاهای ممنوعه 380 درصد افزایش، سلاح های جنگی 5 درصد افزایش، وسایل توقیفی در رابطه با کالای قاچاق 19 درصد افزایش و 400 درصد در بحث متلاشی کردن باندهای تخلف افزایش داشته است.
سرهنگ ساکی با اشاره به اینکه در بحث کشف مواد مخدر، طرح های ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده هر ماه انجام شده است، گفت: در زمینه دستگیری و کشف انواع مواد مخدر نیز افزایش 97 درصدی در مقایسه با سال قبل داشته ایم.
وی اضافه کرد: شهرستان کامیاران با وجود اینکه دارای شرایط جغرافیایی ویژه و پل ارتباطی میان دو استان مهم کشور است در چهار سال گذشته، هیچگاه مشکلات حاد اجتماعی، ترافیکی و امنیتی نداشته است.
وی با بیان اینکه کشورهای همسایه بدلیل نبود حاکمیت قوی و امنیت، ملت های شان در جنگ و سختی زندگی می کنند، اظهار کرد: امنیت ایران ثمره خون شهیدان است.
سرهنگ ساکی امنیت را مهمترین نیاز بشر برای پیشرفت، توسعه، عدالت خواهی و سازندگی های فکری و معنوی دانست و گفت: اگر امنیت نباشد همه معادلات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی متزلزل خواهد شد.
در پایان این آیین که با حضور جانشین فرمانده انتظامی استان کردستان و مسئولان محلی برگزار شد، از تلاش های چهار ساله سرهنگ شاه احمد ساکی قدردانی و سرهنگ سید علی صفری به عنوان فرمانده جدید انتظامی شهرستان کامیاران معرفی شد.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.