به گزارش ایرنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان روز یکشنبه درجمع خبرنگاران گفت:حفظ کل قرآن، حفظ سوره های منتخب یا بخشهایی از قرآن، ترجمه و مفاهیم، مباحثی از نهج‌ البلاغه، گزیده صحیفه سجادیه، خطبه فدکیه، انس با قرآن به صورت الکترونیکی و درک معنا را از جمله رشته‌های این آزمون است.
حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار این رویداد بطور مشترک از سوی اوقاف و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود، گفت: این برنامه در سالهای قبل بطور مجزا از سوی 2 ارگان برگزار می شد.
وی زمان برگزاری آزمون کتبی رشته‌ ها در بخش حفظ قرآن را روز 10 اسفند ماه به صورت همزمان در 24 شهرستان استان و در اصفهان در مصلای بزرگ این شهر اعلام کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: آزمون شفاهی نیز از12 تا 18 اسفند در سراسر استان و درشهر اصفهان در محل امامزاده ابوالعباس خوراسگان و مقبره علامه مجلسی واقع در کلانشهر اصفهان برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تقویت وحدت و انسجام برنامه ها و فعالیت های قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی و ایجاد انگیزه در جوانان برای فراگیری مهارت های قرآنی از جمله اهداف این رویداد فرهنگی محسوب می شود.
به گفته حجت الاسلام صادقی، استاندارد سازی و جهت دهی به موارد آموزشی در موسسات، به روزرسانی بانک جامع اطلاعاتی قرآنی کشور و شناسایی استعدادهای قرآنی از دیگر اهداف برگزاری این رخداد فرهنگی به شمار می رود.
وی در ادامه گفت: حداقل نمره قبولی در آزمون شفاهی بالای 75 از 100 و در کتبی 70 به بالا خواهد بود، همچنین به شرکت ‌کنندگانی که امتیاز 95 به بالا کسب کنند، لوح تقدیر اهدا خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به آمار شرکت کنندگان این دوره، اظهارکرد: 29 هزار 348 نفر در شانزدهمین مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن ثبت ‌نام کرده‌اند که از این آمار 23 هزار و 533 نفر را بانوان و پنج هزار 815 نفر را مردان به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت : در بخش کتبی این دوره 20 هزار 794 نفر و در بخش شفاهی هشت هزارو 553 نفر با یکدیگر رقابت می کنند.
حجت الاسلام صادقی با اشاره به آمار شرکت کنندگان شهرستانی، تصریح کرد: در بخش کتبی شهر اصفهان با هشت هزار 646 نفر و کاشان با 3 هزار و 268 نفر و در بخش شفاهی اصفهان با 4 هزار و 494نفر و شاهین ‌شهر با 759 شرکت‌ کننده بیشترین نفرات را به خود اختصاص داده اند.
وی مسن ترین و خردسالترین شرکت کنندگان این دوره را نیز به ترتیب نفرات 76 و 3 ساله عنوان کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین شمار شرکت کنندگان این دوره در کل کشور را افزون بر 241 هزار نفر اعلام کرد.
ت / 6020 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.