به گزارش ایرنا، مریم مجتهدزاده روز دوشنبه در اولین همایش تجلیل از والدین واقف و خیر شهدا در اصفهان، از مادران و همسران شهدا به عنوان بزرگترین واقفان نامبرد که فرزندان و همسران خود را وقف دفاع از اسلام و میهن کردند.
وی خاطرنشان کرد: آنها در عین حال که سنگر خانواده را حفظ کردند، سنگر های جدیدی برای دفاع از ارزش های اسلام و نظام در عرصه اجتماع و سیاست خلق کردند.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس افزود: اگر وقف و ایثار مادران و همسران شهدا در دوران دفاع مقدس و زمانیکه توطئه های عظیم علیه ملت ایران انجام می شد، نبود این خیل عظیم رزمندگان و شهدا برای تامین امنیت کشور و دفاع از این مرز و بوم تقدیم اسلام نمی شد.
وی اظهار کرد: اگر مادران و همسران شهدا در نبود آنها از خانواده و فرزندانشان حفاظت و صیانت نمی کردند هیچ رزمنده ای نمی توانست با آرامش در جبهه ها حضور یابد و امنیت کشور را تامین کند.
مجتهد زاده گفت: هم اکنون نیز همین مادران و همسران شهدا هستند که با شرکت در کارهای خیر از تهیه جهیزیه برای جوانان تا سرپرستی کودکان بی سرپرست همچنان در زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای خود سهیم هستند.
وی، خانواده شهدا و بویژه مادران و همسران شهدا را قدرت نرم جامعه دانست و خطاب به مادران و همسران شهدا گفت: شما می توانید با نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، میلیاردها دلار هزینه کرد دشمن در راه توطئه و تهاجم فرهنگی را خنثی کنید.
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس افزود: هم اکنون جوانان ما به بازنمایی و بازسازی فرهنگ دوران دفاع مقدس نیاز دارند و نقل این واقعه باید توسط مادران و همسران شهدا انجام شود.
وی با اشاره به تلاش دشمن برای بی انگیزه کردن و بی تفاوتی جوانان کشور در قالب جنگ نرم گفت: در این شرایط، رسالت مادران و همسران شهدا بسیار سنگین تر از قبل است و باید همچون گذشته در این مسیر، گام های گسترده تر و بزرگی بردارند.
مجتهد زاده با اشاره به نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس گفت: زنان ما در دوران دفاع مقدس ثابت کردند که می توان هم زن بود و هم عفیف و محجبه و در مردانه ترین میدان ها و حوادث تاریخی کشور برای پیروزی و سربلندی کشور نقش آفرینی کرد .
وی افزود: شهدایی همچون محسن حججی شهید مدافع حرم اگر در جامعه مطرح می شود نشانی از صبوری و ایستادگی مادر و همسر این شهید است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: نام 23 هزار و 700 شهید استان در سامانه اطلاعات بانک موقوفات این استان به ثبت خواهد رسید تا اسامی آنها مانند سایر موقوفات ماندگار شود.
حجت الاسلام والمسلمین ' رضا صادقی' خطاب به مادران و همسران شهدا گفت: شما مادران و همسران شهدا، واقف جان و واقف مال هستید که با پرورش عزیزان و فرزندان خود و تقدیم آنها در راه انقلاب، اسلام را زنده نگهداشتید.
وی با اشاره به حضور پررنگ بانوان در زمینه وقف گفت: مدرسه علمیه جده بزرگ و جده کوچک اصفهان توسط دو بانو وقف شد و ثمرات و برکات آن تا همیشه ساری و جاری است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان افزود: هم اکنون در زمینه قرآن، ایثار و شهادت و فریضه مهم و اجب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند وقف هستیم و باید زمینه حضور واقفان در این مسیر فراهم شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان از خانواده و والدین شهدا به عنوان بزرگترین واقفان نامبرد و افزود: زیرا والدین و خانواده شهدا بهترین های خود را در راه خدا و دین اسلام وقف کردند.
سردار 'مجتبی شیروانیان' افزود: امروز مادران و همسران شهید در سنگر دیگری که همانا وقف در راه خداست به کارهای خیر در عرصه فرهنگی و اجتماعی وارد شده اند.
وی خاطرنشان کرد: خانواده شهدا باید همچنان در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پیام از خودگذشتگی شهدا قدم بردارند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: این اداره کل درصدد طرح تدوین نقش زنان ایثارگر استان با هدف شناسایی زنان ایثارگر اصفهان و خانواده های شهدا در قالب بیان خاطرات و آثار شفاهی و مکتوب آنهاست.
' زهرا اثنی عشران ' افزود: این طرح در کارگروه مربوطه به تصویب رسیده و مقرر است در شورای توسعه و برنامه ریزی استان اصفهان بودجه ای برای اجرای آن منظور شود.
در پایان این مراسم از 9 نفر از مادران و همسران واقف و خیر شهدا در اصفهان تقدیر شد.
همچنین در این مراسم پوستر 'انجمن یاوران وقف' با هدف فرهنگ سازی گسترده برای وقف رونمایی شد.
در استان اصفهان بیش از 40 هزار رقبه و بیش از 700 بقعه متبرکه وجود دارد.
گ/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.