به گزارش ایرنا در این گزارش که روز چهارشنبه در روزنامه یاد شده منتشر شد، آمده است: افرادی که با فشار روی پدال گاز خودرو می خواهند هیجان سرعت زیاد را تجربه کنند یا با حرکت‌های نمایشی ماهرانه از بین خودروها لایی می کشند، جان شهروندان را در 50 کیلومتر بزرگراه اصفهان به خطر می اندازند.
این روزنامه در ادامه آورده است: بزرگراه ها ی اصفهان رصد می شوند و دوربین های ثبت تخلف سرعت، تابلوهای متغیر خبری و دوربین های تشخیص حادثه به بزرگراه ها آمده اند تا تردد در آنها راحت و ایمن شود. مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حلقه سوم ترافیکی شهر اصفهان به شکل بزرگراهی پیش بینی شده است ، از 50 کیلومتر بزرگراه اصفهان می گوید که سرعت زیاد برخی از رانندگان تردد ایمن در آنها را با مشکل مواجه می کند.
احمدرضا طحانیان یکی از بزرگ ترین مشکلات کنونی اصفهان را سرعت بالای خودروها به ویژه در بزرگراه ها می داند و تاکید می کند : متاسفانه سرعت زیاد با توجه به تردد بسیار در بزرگراه های شهر، حوادث ناگواری را رقم زده است . به گفته وی، افزایش سرعت خودرو تصادفات بسیاری را به همراه داشته است و جان شهروندان را تهدید می کند .

** دوربین های ثبت تخلف در نقاط حادثه خیز
مــدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصـــفهان به برنامه‌ریزی های انجام شده از سوی شهرداری اصفهان در سال های اخیر برای ایمن شدن بزرگراه ها اشاره و اعلام می کند : بزرگراه های شهر اصفهان تحت پوشش نظارت تصویری قرار گرفته است .طحانیان می گوید که علاوه بر مجهز بودن بزرگراه‌ها به سیستم نظارت تصویری ، در نقاط حادثه خیز بزرگراه‌های شهر که پیش از این شاهد تصادفات بسیاری بودیم ، دوربین های ثبت تخلف سرعت ، تابلوهای متغیر خبری و دوربین های تشخیص حادثه نصب شده است.به گفته وی های تابلو های متغیر خبری در بزرگراه ها به رانندگان اطلاع رسانی می کنند و دوربین های ثبت تخلفات سرعت غیر مجاز را ثبت می کنند .
دوربین های تشخیص حادثه به کمک رانندگان می آید
مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان به دوربین های تشخیص حادثه اشاره می کند که در زمان وقوع حادثه امکان اطلاع رسانی به رانندگان را فراهم می کند تا به آنها قدرت انتخاب بدهیم که مسیرهایی را انتخاب کنند که به خروج از بزرگراه منتهی می شود. وی هدف از نصب دوربین های ثبت تخلف سرعت ، تابلوهای متغیر خبری و دوربین های تشخیص حادثه را جلوگیری از ایجاد حوادث در بزرگراه های شهر می داند. لایی کشی ؛ عاملی اصلی ایجاد حادثه
طحانیان با بیان این نکته که همواره گفته می‌شود تعداد رانندگان متخلفی که با سرعت زیاد در بزرگراه ها ی شهر رانندگی می کنند، کم است ، به یک میلیون خودرو در حال تردد در اصفهان اشاره می کند که تخلف تعداد اندک از رانندگان آنها هم می تواند مشکل‌ساز شود. وی به رانندگان خودرو ها هشدار می دهد که وقتی سرعت مجاز در بزرگراه‌ها 70 و 80 کیلومتر اعلام شده یعنی همه خودروها باید آن را برای افزایش ایمنی رعایت کنند. مدیرمرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه اگر رانندگان سرعت مجاز را رعایت کنند، حوادث در شهر کاهش می یابد ؛ مانورهایی که برخی از رانندگان در بزرگراه‌های شهر انجام می دهند ولایی کشیدن را عامل اصلی ایجاد تصادفات می داند . به گفته وی، سرعت زیاد برخی رانندگان ولایی کشیدن آنها در بزرگراه ها منجب به حادثه می شود و ممکن است حوادث بعدی در اثر حادثه اول رخ دهد .

** 5 درصدی که برای 95 درصد دیگر حادثه ساز است
طحانیان می گوید که زمانی که یک خودرو یک لاین را مسدود کند، در حدود 35 درصد عملکرد بزرگراه را کاهش می دهد و تراکم را در بزرگراه افزایش می دهد.مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه 95 درصد رانندگان سرعت مجاز در بزرگراه ها را می کنند و تنها 5 درصد تخلف می کنند، اظهار می‌کند: با توجه به یک میلیونی خودرو یی که در اصفهان تردد می کنند ، تعداد رانندگان متخلفان 50 هزار نفر می شود که این تعداد راننده متخلف نیز می توانند حوادث بسیاری ایجاد کنند.خوشبختانه با نصب دوربین های ثبت تخلف سرعت، شدت تخلفات رانندگی به شدت کاهش پیدا کرده و شاهد کاهش 30 درصدی تصادفات رانندگی طبق اعلام پلیس راهور در بزرگراه ها بوده ایم. با توجه به رخدادهای متنوع روزانه در شبکه معابر شهری، سیستم نظارت تصویری ترافیک نقشی اساسی و حیاتی در بهبود و روان سازی جریان ترافیک و تصمیم‌گیری سریع در ایجاد نظم بیشتر، ایفا می‌کند. به گفته مـــدیـــــران شهری، تا پایان ســـال جاری 200دوربین نظارتی ثبت تخلف سرعت، عبور از چراغ قرمز و محدوده زوج و فرد در معابر و بزرگراه های سطح شهر نصب می شود.
ت/8114/ 2093 ** خبرنگار: امیرحسین اکبری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.