سید عباس شریعتمدار روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات اجرایی این طرح به طول سه کیلومتر انجام می شود چرا که لوله کشی شهر مهاباد فرسوده بوده و از این رو در قسمت های شمالی شهر چندین بار کاهش فشار آب رخ داده است.
وی این شرایط را موجب هدر رفتن آب و ضرورت تعویض و اصلاح خط شبکه عنوان کرد و افزود: شهر مهاباد دارای 35 کیلومتر شبکه آبرسانی و 2 هزار و 400 مشترک است که به تدریج و در صورت تامین اعتبار نسبت به تعویض بقیه شبکه اقدام خواهد شد.
مدیر آب و فاضلاب شهرستان اردستان همچنین از تعمیر ایستگاه های پمپاژ و خط انتقال با اعتبار 150 میلیون ریال اعتبار خبر داد.
او با اشاره به کاهش 24 درصدی هدر رفتن آب به 19 درصد در این شهرستان با اقدام های صورت گرفته در چند سال گذشته گفت: جهت تامین آب آشامیدنی اردستان 2 حلقه چاه جدید در شهرهای زواره و مهاباد حفر شده و یک ایستگاه جدید با مبلغ افزون بر 17 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت آب و فاضلاب احداث شده است.
شریعتمدار سرانه مصرف آب در شهرها را 200 لیتر در شبانه روز و در روستاها 220 لیتر اعلام کرد و افزود: 100 درصد جمعیت شهری در اردستان تحت پوشش شبکه آبرسانی است و تعداد 20 روستای این شهرستان به طور مستقیم به شبکه آبرسانی اصفهان به اردستان متصل هستند.
وی با اشاره به استمرار آبرسانی به 80 روستا با استفاده از تانکر اضافه کرد: 65 درصد آب آشامیدنی شهرستان اردستان از اصفهان بزرگ و 35 درصد از چاه های عمیق این شهرستان تامین می شود.
به گفته مدیر آبفای اردستان، تا کنون 440 کیلومتر شبکه توزیع در این شهرستان اجرا شده و در مجموع 13 هزار و 500 مشترک از آن استفاده می کنند.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.