یوسف عرفانی نسب روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 30 درصد از مجموع چهارهزار و 100 کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی استان فرسوده است.
وی، قدمت شبکه آبرسانی روستایی استان را 20 سال عنوان کرد و اظهار کرد: حدود 585 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بهسازی یک هزار و 300 کیلومتر تاسیسات فرسوده آبرسانی روستایی استان اعتبار نیاز است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی گفت: در سال جاری 47 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی 105 کیلومتر از طول شبکه فاضلاب روستایی هزینه شده است.
عرفانی نسب افزود: 43 درصد از 686 مخزن ذخیره آب شبکه روستایی استان فرسوده است که بیشتر این مخازن فرسوده در آشتیان و کمترین آن در شازند واقع شده است.
وی اظهار کرد: عواملی مانند انشعاب‌های غیرمجاز، فرسودگی و عمر بالای تاسیسات شبکه توزیع منجر به هدررفت آب آشامیدنی می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی گفت: اصلاح و توسعه شبکه با هدف مدیریت مصرف آب، کاهش هدر رفت و متعادل کردن فشار آب مصرفی مشترکان اجرا می شود.
146 هزار و 139 مشترک آب روستایی و 794 مشترک آب و فاضلاب در روستاهای ابراهیم آباد اراک و راونج دلیجان از خدمات آب و فاضلاب روستایی بهره مند می شوند.
6991/6013/خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.