به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' رضا شاکری ' روز پنجشنبه در اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی (ص) العالمیه گفت: از این تعداد 6 هزار و 700 نفر در داخل ایران و پنج هزار و 100 نفر در 40 کشور به رقابت پرداختند.
وی بیان کرد: در مجموع در این مسابقات 75 ملیت حضور داشتند که برخی در کشور خود در این مسابقات شرکت کردند و برخی از آنها برای شرکت در این مسابقات در ایران حضور یافتند.
معاون تربیتی و فرهنگی جامعه المصطفی (ص) العالمیه افزود: این دوره از مسابقات در 22 عنوان رشته بر اساس جنسیت، مقاطع و سطوح تحصیلی طلاب جامعه المصطفی (ص) العالمیه برنامه ریزی شد.
وی کشف استعدادهای قرآنی، ایجاد نهضت قرآنی در کشورهای مختلف جهان، ایجاد انس و الفت بیشتر با قرآن و معرفی الگوهای قرآنی را از مهمترین اهداف این جشنواره بیان کرد.
حجت الاسلام شاکری افزود: جامعه المصطفی (ص) العالمیه برای ایجاد انس بیشتر طلاب و دانش پژوهان با قرآن مجید، سیر مطالعاتی وِیژه ای را در نظر گرفته است بگونه ای که یک دانش پژوه از ابتدا تا انتهای تحصیل یک دوره تفسیر قرآن و یک دوره شرح نهج البلاغه را می گذراند.
وی اجرای طرح 'الزامات قرآنی' را از دیگر برنامه های جامعه المصطفی (ص) در راستای گسترش فرهنگ قرانی در جهان اسلام اعلام کرد و افزود: بر اساس این طرح کلیه دانش پژوهان برای فارغ التحصیل شدن باید توانایی قرائت زیبای قرآن را داشته باشند.
معاون تربیتی و فرهنگی جامعه المصطفی (ص) العالمیه ادامه داد: ایجاد فرصت یکساله برای حفظ قرآن یانهج البلاغه از دیگر برنامه هایی است که داوطلبان می توانند در آن شرکت کنند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 500 دارالقرآن و مرکز قرآن در سراسر جهان با مدیریت فارغ التحصیلان جامعه المصطفی (ص) اداره می شود و عملا هر یک از این فارغ التحصیلان پرچمدار گسترش معارف قرآن در شهر و کشور خود شده اند.
حجت الاسلام شاکری گفت: قرار دادن شرط حفظ قرآن برای جذب در برخی از کشورهایی که زمینه آن وجود دارد، یکی دیگر از طرح های قرآنی جامعه المصطفی (ص) العالمیه است.
معاون تربیتی و فرهنگی جامعه المصطفی (ص) العالمیه اضافه کرد: طرح راه اندازی مدارس حفظ قرآن به منظور جذب داوطلبان حفظ قرآن در ایران اسلامی و تربیت هزاران حافظ قرآن از ملیت های دیگر در دستور کار این نهاد علمی قرار دارد.
جامعه المصطفی (ص) العالمیه نهادی علمی، بین المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی در سراسر جهان فعالیت می کند که به تبین، تولید و تعمیق تفکرات و اندیشه های اسلامی و نشر و ترویج اسلام ناب محمدی همت گماشته است.
این نهاد علمی بیش از 55 هزار دانش پژوه مرد و زن را از 122 ملیت جهان تحت تعلیم و تربیت خود قرار داده است که تاکنون بیش از 30 هزار نفر آنان از این مرکز فارغ التحصل و دانش آموخته شده اند.
مرحله نهایی بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و حدیث در رشته های حفظ،قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، تفسیر موضوعی، تفسیر ترتیبی، مطالعات قرآنی و تفسیر و معارف اسلامی 23 و 24 بهمن در اصفهان برگزار شد.
اختتامیه این مسابقات امروز ( پنجشنبه ) با معرفی خدمات اخلاقی و تربیتی آیت الله مظاهری در مرکز تحقیقات اهل البیت (ع) برگزار شد.
در این مراسم از نفرات برتر رشته های مختلف در دو بخش خواهران و برادران تجلیل شد.
/گ/7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.