به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده که سه ماه قبل به عنوان استاندار اصفهان معرفی شد، 30 دی امسال در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه این استان ، یکی از رویکردهای کاری خود را استفاده از نظرات جوانان و تشکیل شورایی با عنوان شورای مشورتی جوانان اعلام کرد.
وی گفت: این شورا با حضور نزدیک به 35 نفر تشکیل خواهد شد تا ضمن بستر سازی برای افزایش مشارکت جوانان از نظرات مشورتی آنان در عرصه مختلف استفاده شود.
اکنون با گذشت دو هفته از نشست خبری مذکور، اولین نشست این نهاد مشورتی به ریاست استاندار اصفهان در این استان تشکیل و رسما فعالیت خود را آغاز کرده است.
در این نشست که روز جمعه برگزار شد، مهرعلیزاده طی سخنانی جایگاه این شورا را مشاوره ای، تصمیم سازی و کادر سازی عنوان کرد و افزود: در این شورا ایده های پخته و عملیاتی برای استفاده در تصمیم گیری ها ارائه می شود.
استاندار اصفهان با اشاره به نقش جوانان در پیروزی انقلاب و تثبیت نظام، از جایگاه قشر جوان در رشد و پیشرفت کشور تجلیل کرد و افزود: امام خمینی (ره) با تمام وجود به جوانان اعتماد داشت و از سال 42 این موضوع را در عمل نشان داد و در زبان هم پیاده نموده بود.
وی با تاکید بر ضرورت حضور جوانان در عرصه های مختلف تصمیم سازی و مدیریتی اضافه کرد: باید زمینه های حضور، مشارکت و فعالیت قشر جوان در همه عرصه ها فراهم شود و یکی از راهکارهای آن ایجاد شورای مشورتی است.
مهرعلیزاده اضافه کرد: با برنامه ریزی و اقدام عملی در این زمینه باید ترکیبی بین ذهن های جدید و آینده نگر و تجربیات عمیق گذشته ایجاد کنیم تا واقعیت های جامعه تبین و در بخش دولتی و خصوصی تصمیم های مناسب و کارسازی اتخاذ شود.
وی افزود: هرچه بدنه اجرایی جامعه نخبه تر و باهوش تر و دارای ذهن باز باشند؛ وضعیت بهتری را شاهد خواهیم بود لذا یکی از اهداف تشکیل این شورا، انتخاب نیروها و رشد دادن آن ها و ورود آنان به بخش های مختلف می باشد تا بدنه اجرا و بدنه دولت بصورت متجانس رشد کند.
مهرعلیزاده با بیان اینکه درصدد استفاده و رشد دادن جوانان می باشد، افزود: در این راه تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت.
صفرخانلو مشاور جوان استاندار نیز در این دیدار گفت: تلاش خواهیم کرد که در این شورا به جای بیان دردها، به بیان راهکارها بپردازیم و در حوزه های کارآفرینی و کسب و کار ورود خواهیم کرد.
همچنین در این جلسه جمعی از جوانان نیز در خصوص ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری، ایده های انقلابی و تفکر انقلابی در راستای خلاقیت و کارآفرینی؛ جوان یاوری به جای جوان باوری و ایجاد سپاه اقتصادی برای مقابله با جنگ اقتصادی مواردی را بیان کردند.
گفتنی است در این جلسه 12 نفر از اعضای کمیته برنامه ریزی شورای مشورتی جوانان استان انتخاب شدند و مقرر گردید وظایف، اهداف، تشکیلات و شیوه های اولویت گذاری این کمیته طی 15 روز آینده مشخص و پیشنهادات مربوط به اقدامات و مطالعاتی که کمیته برنامه ریزی انجام می دهد در طول هفت روز آینده ارائه و پس از چهارماه در تشکیلات و رویه ها بازنگری و در صورت هرگونه نقصی نسبت به برطرف شدن آنها اقدام خواهد شد.
2093 ** خبرنگار: اصغر دواتگر** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.