به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علیرضا غیور' روز شنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان اردستان گفت: مدیران مدرسه ها باید هماهنگی لازم را با نیروهای انتظامی داشته و برای جلوگیری از بروز حادثه ها و مسائل ناخواسته نسبت به فعالیت سرویس های دانش آموزان نظارت بیشتری اعمال کنند.
وی همچنین بر همکاری مسئولان آموزش و پرورش و پلیس جهت پیشگیری از ایجاد مزاحمت به ویژه برای دانش آموزان تاکید کرد.
'عیسی شفیعی'، مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردستان در این جلسه با اشاره فعالیت برخی افراد به عنوان راننده سرویس مدرسه ها بدون داشتن مجوز لازم برای جا به جایی دانش آموزان بیان کرد: برخی از این رانندگان آموزش های لازم را ندیدند و احتمال بروز برخی مسائل و آسیب ها وجود دارد.
رئیس پلیس راهور این شهرستان نیز در ادامه عنوان کرد: 37 دستگاه موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت خیابانی در اردستان توقیف شده و همچنان برخورد قاطع و توقیف وسیله نقلیه مزاحمان به ویژه برای دانش آموزان ادامه خواهد داشت.
ستوان یکم 'ابراهیم نرگسیان' با اشاره به فعالیت سرویس مدرسه ها اضافه کرد: برخی رانندگان دارای گواهی نامه پایه 3 هستند که در واقع صلاحیت فعالیت در قالب سرویس مدرسه را ندارند و از این رو با رانندگان فاقد مجور لازم برخورد قانونی صورت می گیرد.
وی همچنین از برگزاری دوره های آموزش ترافیکی در مدرسه های این شهرستان خبر داد و گفت: مراقبت های ویژه پلیس هنگام تعطیلی مدرسه ها جهت امنیت بیشتر دانش آموزان نیز در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد.
به گفته فرماندار اردستان، در جلسه شورای ترافیک این شهرستان مصوب شد که همه سرعت گیرهای پلاستیکی در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد جمع آوری و به جای آن از سرعت کاه استفاده شود؛ همچنین تابلوهای راهنمایی و رانندگی در اردستان ساماندهی و شناسنامه دار شوند.
همچنین به گفته غیور، واگذاری زمینی به شهرداری جهت احداث پارکینگ برای توقف شبانه خودروهای سنگین شهر اردستان و احداث ترمینال مسافربری برون شهری با مشارکت بخش خصوصی نیز مصوب شد.
60 واحد آموزشی با نزدیک به پنج هزار دانش آموز و کادر آموزشی بر اساس آخرین آمارها در شهرستان اردستان فعال است.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.