به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان اصفهان روز چهارشنبه اعلام کرد: این مرکز بزودی در یک مکان مناسب که مورد تائید کارشناسان ستاد مرکزی دانشگاه و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار گرفته است، افتتاح خواهد شد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: این دانشگاه از مدت ها پیش پیگیر تاسیس مرکز خلاقیت و نوآوری بود و در این راستا با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مذاکره هایی صورت گرفت و منجر به امضای تفاهمنامه شد.
مهدی یوسفی افزود: تاسیس مرکز خلاقیت و نوآوری مقدمه ای برای راه اندازی مرکز رشد مقدماتی و استقرار شرکت های دانش بنیان در این مرکز و حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم و چهارم با تمرکز بر کارآفرینی، تولید ثروت از راه علم و اشتغال، است.
وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این مرکز، واحدهای فناور از پشتیبانی های مالی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برخوردار می شوند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، نقش هدایتی و هماهنگ کننده دارد و این مرکز را تا تبدیل شدن به مرکز رشد مستقل حمایت و پشتیبانی می کند.
یوسفی خاطرنشان کرد: طبق تفاهمنامه، اقدام هایی از جمله پشتیبانی های مالی و معنوی بر عهده شهرک علمی و تحقیقاتی است و اقدام هایی مانند تامین مکان، نیروی لازم و پشتیبانی معنوی و پشتیبانی مادی از واحدهای فناور به طوری که بتوانند ایده های خود را به مرحله ای برسانند که قابلیت انتقال به مراکز رشد را داشته باشد، با دانشگاه پیام نور است.
رئیس دانشگاه پیام نوراستان اصفهان گفت: گروه های فنآور مربوط به دانشگاه پیام نور که شامل دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان هستند و یا افراد بیرونی که به نوعی با مجموعه دانشگاه همکاری داشته باشند ارزیابی شده و اگر ایده آنها در حدی است که قابلیت پذیرش در مرکز خلاقیت و نوآوری دارد، پذیرفته می شوند.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور مرکز اردستان نیز تفاهمنامه ای با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای تاسیس مرکز خلاقیت امضا کرده و وارد مرحله اجرایی شده است.
وی افزود: چند مرکز شهرستانی دیگر نیز در شرف مذاکره درباره این موضوع هستند اما اصفهان مهد علم، هنر و صنعت است و در جایگاه کشوری انتظار پیشرفت و نتایج بهتری برای آن پیش بینی می شود.
تفاهمنامه راه اندازی مرکز خلاقیت و شکوفایی در دانشگاه پیام نور مرکز اردستان در خرداد امسال بین این دانشگاه و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان منعقد شد.
دانشگاه پیام نور استان اصفهان حدود 45 مرکز و واحد پیام نور با 53 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، 350 عضو هیات علمی و 2 هزار مدرس دانشگاهی دارد.
استان اصفهان 2 پارک علم و فناوری، بیش از 10 مرکز رشد، تفاهمنامه راه اندازی سه مرکز خلاقیت و شکوفایی و حدود 500 شرکت دانش بنیان دارد.
ت/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.