دانشگاه تالین به عنوان سومین دانشگاه بزرگ کشور استونی دارای حدود 10 هزار دانشجو در رشته های علوم تربیتی، علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و علوم پایه است.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز چهارشنبه اعلام کرد: هیاتی از دانشگاه تالین کشور استونی در دیدار با مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی این دانشگاه دیدار و درباره گسترش همکاری های علمی، بحث و تبادل نظر کردند.
این هیات متشکل از رئیس مطالعات آسیایی، رئیس میز ایران شناسی و معاون پژوهشی دانشگاه تالین استونی به معرفی این دانشگاه و بخش مطالعات شرق شناسی خاورمیانه و ایران شناسی آن پرداختند.
آنها به برگزاری کرسی زبان فارسی به عنوان زبان دوم در این دانشگاه اشاره و تاکید کردند که دانشگاه اصفهان می تواند نقش خود را در حمایت از بخش ایران شناسی و توسعه زبان فارسی در دانشگاه تالین ایفا کند.
مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به راهبرد بین المللی سازی این دانشگاه و همکاری با دانشگاه های اروپایی از جمله فرایبورگ و استراسبورگ و دانشگاه های ژاپن، چین، کره و روسیه، گفت: تبادل استاد، همکاری با بخش ایران شناسی، تبادل دانشجو برای فراگیری زبان فارسی و راهنمایی مشترک پایان نامه های دانشجویان دکترا از زمینه های همکاری با دانشگاه تالین است.
دکتر سید کمیل طیبی بر آمادگی دانشگاه اصفهان برای اعزام استاد، تامین منابع آموزشی و میزبانی گروه های دانشجویی به صورت کوتاه مدت به عنوان فراگیران زبان فارسی در دوره های تابستانه تاکید کرد.
جمهوری اِستونی کشوری در منطقه بالتیک در شمال اروپا است. جمعیت آن حدود یک میلیون و 316 هزار تَن و پایتخت آن شهر تالین است.
استونی از سوی نهادهای جهان به عنوان کشوری با اقتصاد پیشرفته و دارای شاخص توسعه انسانی بسیار بالا رده بندی شده و صنایع عمده این کشور شامل صنایع چوب، نساجی، صنایع مهندسی و فرآوری غذایی است.
دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود 15 هزار دانشجو و 650 عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های منتخب ایران در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین المللی انتخاب شده است.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.