به گزارش ایرنا، محمدحسین نصرتی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری سمیرم با اشاره به کاهش بارش ها و ادامه خشکسالی در این منطقه افزود: با برداشت بی رویه آب و کاهش نزولات درسال های اخیر شاهد افت آب‌های زیرزمینی هستیم.
وی ضمن ابراز نگرانی از بحران کمبود آب در شهرستان گفت: علاوه بر این 25 درصد آب در خطوط انتقال و شبکه شهرها و روستاها نیز هدر می رود.
وی گفت: همچنین بخش کشاورزی در سمیرم با خشکسالی، تنش شدید آبی و حتی قطع درختان مواجه و این معضل در شرق شهرستان بحرانی تر است.
نصرتی خاطر نشان کرد: انتقال آب از منابع آبی جنوب سمیرم با توجه به اینکه آب آشامیدنی شهر و روستا و کشاورزی این شهرستان با مشکل جدی روبروست، سبب تنش و مشکلات اجتماعی خواهد شد و این در حالی است که آب چندانی هم در این بخش از شهرستان موجود نیست.
فرماندار سمیرم در پایان تاکید کرد: قبل ازاجرای طرح های انتقال آب باید نیازهای آبی مردم این شهرستان در بخش شرب و کشاورزی در نظر گرفته شده و در اولویت باشد تا اقتصاد و معیشت مردم این خطه که به کشاورزی وابسته است با مشکل مواجه نشود.
سمیرم دارای پنج هزار و200 کیلومتر مربع وسعت، 150 آبادی و روستا، چهار شهر و چهار بخش 30هزار هکتار باغ و تولید سالانه 300 تا 250 هزار تن سیب درختی است.
این شهرستان در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج واقع شده است.
ت/7147/ 5022 خبرنگار: محمود افشاری- انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.