به گزارش ایرنا، سردار مجتبی شیروانیان روز پنجشنبه هنگام بازدید استاندار اصفهان از باغ موزه دفاع مقدس افزود: برغم نقش موثر و برجسته استان اصفهان در دوران دفاع مقدس هنوز باغ موزه دفاع مقدس این استان راه اندازی نشده است.
وی اظهار کرد: کلنگ این باغ موزه در سال 76 به زمین زده شد ولی با تغییرات دولت ها از نیمه دوم سال 89 کار ساخت وساز این موزه تعطیل شد.
وی اظهار کرد: در این مدت هیات امنای این باغ موزه تشکیل، فاز بندی مراحل مختلف در نظر گرفته شد و بر اساس بازبینی موزه های سایر استان ها، در خصوص این موزه ها آسیب شناسی لازم صورت گرفت تا ساخت مجموعه به گونه ای نباشد که پس از مدتی کسل کننده و تکراری جلوه کند.
سردار شیروانیان ادامه داد: فعالیت ساخت و ساز این مجموعه از سال 93 از سر گرفته شد و در این مدت با جذب منابع برخی از تجهیزات لازم در داخل تولید شد و تجهیزاتی که در خارج تولید نمی شد از خارج تهیه شد.
وی گفت: 90 درصد ساخت و ساز فاز اول این مجموعه به اتمام رسیده است که در سه مرحله بخشی از آن در دهه فجر امسال، بخش دیگر در سوم خرداد سال آینده و اتمام فاز اول در هفته دفاع مقدس سال آینده به اتمام خواهد رسید.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس اصفهان با بیان اینکه 10 گروه به صورت همزمان مشغول ساخت و ساز در این مجموعه هستند، افزود: تکمیل فاز اول نیازمند تامین اعتبارات است و قریب 2 میلیون یورو به صورت ارزی و پنج میلیارد تومان به صورت غیر ارزی نیاز دارد.
استاندار اصفهان صبح امروز با حضور در محل باغ موزه دفاع مقدس اصفهان از نزدیک در جریان روند ساخت و ساز این مجموعه قرار گرفت.
وی همچنین با حضور بر سر مزار پنج شهید گمنام مدفن در این باغ موزه با آرمانهای شهدا تجدید میثاق کرد.
شرکت در جلسه هیات امنای موزه دفاع مقدس اصفهان ازدیگر برنامه های استاندار اصفهان بود.
باغ موزه دفاع مقدس در ساحتی باغ بر 21 هزار متر مربع در سه فاز در حال ساخت است.
/7134/ 6022 خبرنگار : محمد کامران - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.