به گزارش خبرنگار ایرنا، در نشست خبرنگاران و مدیران مسئول نشریات محلی 'سید محمد ساداتی نژاد' به مدت یک سال به عنوان نماینده مطبوعات این شهرستان معرفی شد.
مدیرعامل تعاونی مطبوعات کشور شامگاه چهارشنبه در حاشیه این نشست با اشاره به فعالیت بیش از 25 ساله این تعاونی به عنوان بزرگترین و رسمی ترین تشکل صنفی مطبوعاتی بدون استفاده از کمک های دولتی گفت: هم اکنون 2 هزار و 200 نفر از مدیران مسئول و صاحبان امتیاز مطبوعات در سراسر کشور عضو تعاونی هستند که البته شامل خبرنگاران نمی شود.
'علی اکبر بهبهانی' با بیان اینکه خبرنگاران می توانند با ارائه معرفی نامه از خدمات بهره مند شوند، افزود: دانشگاه مجازی برای اعضای تعاونی مطبوعات نیز راه اندازی می شود تا اصحاب رسانه و اعضای این تعاونی با تخیف در دوره های کاردانی و کارشناسی تحصیل کنند.
به گفته وی، واگذاری 400 واحد مسکن مهر در تهران و خودروهای لیزینگی از جمله حمایت های تعاونی مطبوعات کشور از اعضا بوده است.
وی بدون اشاره به میزان واردات، خرید و تامین کاغذ روزنامه را یکی از مهمترین مشکلات مطبوعات محلی و سراسری عنوان کرد و گفت: چند نوبت در سال جاری با استفاده از تسهیلات بانکی کاغذ به قیمتی کمتر از بازار توسط تعاونی خریداری و در اختیار نشریات گذاشته شد.
بر اساس آمارهای موجود به جز نمایندگی خبرگزاری ها و روزنامه های سراسری، بیش از 20 نشریه مکتوب (هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه، دو ماهنامه و فصلنامه) و نشریه های دیجیتالی (سایت) در شهرستان کاشان مجوز فعالیت دارند.
شهرستان کاشان با جمعیت نزدیک به 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.