هادی پژوهش جهرمی در این نامه که نسخه ای از آن روز جمعه در اختیار ایرنا قرار گرفت، تاکید کرده است: رعایت حقوق اهل رسانه و گردش آزاد اطلاعات یکی از ارکان و پشتوانه های نظام مردم سالاری دینی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزوده است: با تقویت رویکرد تعامل با رسانه ها، اهتمام به اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و خودداری از شکایت از رسانه ها و ارجاع اختلافات حاصله با اصحاب رسانه به خانه مطبوعات، گامی بلند در مسیر پیگیری سیاست های دولت تدبیر و امید و نیز مطالبه تامین حق آزادی بیان و آگاهی ملت تلقی می شود.
در این نامه یادآوری شده است: کمیته حل اختلاف ویژه ای در محل خانه مطبوعات استان فارس به منظور بهبود فرایند رسیدگی به شکایات از اصحاب رسانه و نیز پیشگیری و کاهش مشکلات و تنش های ناشی از برخورد قضایی با خبرنگاران و اصحاب رسانه راه اندازی شده است.
پژوهش جهرمی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان فارس افزوده است: در جهت حمایت و تقویت فضای نقادانه آزاد در استان و کمک به حفظ و ارتقای فرهنگ و روحیه مطالبه گری در حوزه رسانه و خبرنگاری به عنوان یکی از رویکردهای جدی دولت تدبیر و امید در تعامل با رسانه ها، در صورتی که ادارات و نهادهایی قصد شکایت از خبرنگاران و فعالان عرصه خبر ورسانه را دارند ابتدا موارد اختلافی را به خانه مطبوعات استان ارجاع دهند.
6122/ 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.