به گزارش ایرنا، روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان روز چهارشنبه به نقل از ' سید عبدالوهاب سهل آبادی ' اضافه کرد: اصفهان به عنوان مرکز گردشگری ایران می تواند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران بخش گردشگری ترکیه ایجاد کند.
وی که در دیدار هیات تجاری و فرهنگی آنکارا ترکیه سخن می گفت، افزود: بهترین مکان های اصفهان برای ساخت هتل در این شهر در نظر گرفته شده و اتاق بازرگانی اصفهان آماده انجام همکاری های مشترک با سرمایه گذاران ترکیه است.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، امنیت را مهمترین مولفه جذب سرمایه گذاری خارجی دانست و گفت: ایران به عنوان امن ترین منطقه خاورمیانه شاخته می شود و برای جذب سرمایه گذاری خارجی بهترین قوانین را وضع کرده است.
سهل آبادی افزود: اصفهان و آنکارا می توانند در زمینه های ساخت هتل، صنایع غذایی و تولید انرژی خورشیدی با یکدیگر همکاری کنند.
وی از تهیه و تنظیم 140 طرح سرمایه گذاری در استان اصفهان خبر داد و گفت: این طرح ها پس از مطالعه، امکان سنجی و جانمایی بر اساس مزیت های این استان تهیه شده است.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه برند شهری اصفهان بزودی رونمایی می شود، گفت: این برند می تواند نقش مهمی در جذب گردشگران خارجی داشته باشد .
سهل آبادی از اصفهان به عنوان یکی از قطب های تولید مواد غذایی کشور نامبرد و گفت: تولید محصولات متنوع کشاورزی در کنار صنایع تبدیلی و غذایی، فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی در این استان است.
رئیس هیات تجاری، اقتصادی و فرهنگی ترکیه نیز در این دیدار گفت: هیات تجاری و سرمایه گذاری آنکارا ترکیه خواستار سرمایه گذاری در بخش های گردشگری، ساختمان سازی و مواد غذایی در استان اصفهان است.
' علی فاروق ایلدریم ' تصریح کرد: آنکارا و اصفهان دارای مشترکات زیادی در بخش های اقتصادی و فرهنگی هستند و از این اشتراکات می توان برای همکاری های بلند مدت اقتصادی و سرمایه گذاری بین اصفهان و آنکار استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران بخش گردشگری ترکیه هیات تجاری و فرهنگی آنکارا را در سفر به اصفهان همراهی می کنند، گفت: این سرمایه گذاران علاقه مند به ساخت هتل در اصفهان هستند و در این زمینه می توان با تشکیل کارگروه مشترک زمینه مشارکت آنها را فراهم کرد.
ایلدریم با اشاره به تحریم های اقتصادی علیه ایران گفت: تشکیل یک شرکت مشترک بین سرمایه گذاران انکارا و اصفهان می تواند پیامدهای تحریم ها را کاهش دهد.
وی تولید انرژی پاک را یکی دیگر از ظرفیت های همکاری طرفین بیان کرد و گفت: شرکت های تولید سلول خورشیدی فعالی در آنکارا مشغول فعالیت هستند که می توان زمینه همکاری این شرکت ها با فعالان اقتصادی و صنعتی اصفهان فراهم کرد.
ترکیه با حدود 76 میلیون نفر جمعیت و با قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم مبادلات تجاری دیرینه ای با ایران داشته و این کشور دروازه ایران به اروپا به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، مسئولان کشور جمهوری اسلامی نیز همواره در باره افزایش ارتباطات با کشور ترکیه تاکید کرده اند، در همین پیوند اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری مهر امسال در دیدار با 'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه ایران مصمم است روابط خود را در همه عرصه ها با ترکیه گسترش دهد، گفت: هدفگذاری 30 میلیارد دلاری مبادلات تجاری سالانه دو کشور، با اجرای برنامه ریزی های گسترده تهران – آنکارا، بزودی محقق می شود.
چرخ سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان اصفهان پس از تصدی دولت تدبیر و امید به حرکت درآمده و در سند برنامه ششم توسعه و سند چشم انداز 1404 نظام بر توسعه زیرساخت های گردشگری استان اصفهان تاکید شده است.
در حال حاضر 330 طرح گردشگری در استان اصفهان در حال اجراست که 89 طرح آن مربوط به ساخت هتل است.
تعداد واحدهای اقامتی این استان نیز از سال 92 تاکنون از 55 به 155 باب افزایش یافته است و بنابر اعلام مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا پایان امسال نیز 53 واحد اقامتی جدید به شمار واحدهای اقامتی این استان افزوده خواهد شد.
تعداد تخت های اقامتی استان اصفهان 20 هزار تخت است و بر این اساس هفت هزار تخت اقامتی نیز تا پایان امسال به شمار آنها افزوده خواهد شد.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده و برخورداری از جاذبه های طبیعی، همواره کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.
7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.