به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه در موضوع ازدواج جوانان انگیزه های مثبت و منفی وجود دارد، تصریح کرد: بیشتر جوانان از جهت روحی و فکری برای ازدواج آماده نیستند و روز به روز انگیزه های بازدارنده بیشتر و انگیزه های مثبت کمتر می شود.
وی آمار بالای تجرد کارمندان را نشانه های خوبی برای جامعه ندانست و افزود: بخشی از دلایل ازدواج نکردن مسائل بین المللی است که به فرهنگ جامعه تبدیل شده است و بخشی نیز به مسائل اقتصادی و معیشتی مربوط می شود.
مهرعلیزاده طرح هایی که در راستای افزایش انگیزه مثبت جوانان برای ازدواج و در ادامه مهارت هایی برای پایبندی جوانان به ازدواج وجود دارد را موثر خواند و افزود: باید در ابتدا مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بررسی و راه های افزایش انگیزه مشخص شود تا بتوانیم بصورت ریشه ای مشکلات را برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه باید جوانان درک کنند که ازدواج مسائل اقتصادی آنان را هم ساماندهی می کند، افزود: باید بر روی این مساله که ازدواج به تامین معیشت جوانان لطمه وارد نمی کند کار شود.
استاندار اصفهان تاکید کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان باید با دیگر کارگروه ها ارتباط منطقی داشته باشد تا موضوع جوانان از ابعاد مختلف اشتغال، امور اجتماعی، بانوان و از مجاری علمی مورد بررسی قرار گیرد.
وی تاکید کرد: ترویج مشارکت اجتماعی جوانان باید در دستور کار جدی مدیران قرار گیرد زیرا ما امروز مسئولیت آینده جامعه را نیز بر عهده داریم و باید دقت لازم در این خصوص صورت گیرد.
استاندار اصفهان اظهارکرد: اوقات فراغت ایجاد فرصتی برای ساماندهی هیجان جوانان است که باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد و مدیران در هر بخشی و دستگاهی باید برنامه های خود را در خصوص چگونگی به کارگیری جوانان و استفاده از ظرفیت و اوقات فراغت آنان ارائه کنند.
وی افزایش نشاط اجتماعی و مشارکت جوانان را مثبت خواند و افزود:حضور جوانان موفق به منظور الگو سازی در رسانه ها بسیار مهم است و صدا و سیما باید در این خصوص به صورت جدی وارد شود.
مهرعلیزاده افزود: اگر به جوانان اطمینان کنیم ضرر نخواهیم کرد زیرا انرژی و ابتکار دارند و باید در منصه ظهور قرار بگیرند و اگر مدیری شجاعانه در این عرصه قدم برداشت حمایت خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه جمعیت کشور هر روز به سمت پیری و میانسالی می رود افزود: جوانان سرشار از انرژی، فکر و ایده هستند و با دنیا ارتباطات بیشتری دارند و کاهش جمیعت جوان کشور نشان می دهد که این حرکت ها و انرژی ها را به تدریج از دست می دهیم.
استاندار اصفهان با اشاره به افزایش سن جمعیت استان و کشور افزود: جوانان هنوز متوجه جایگاه خود نشده اند و احساس می شود که نقیصه ای وجود دارد که جوانان در مسئولیت ها حضور ندارند و ابتکار عمل و برنامه ریزی برای آینده ی کشور بدون حضور جوانان امکان پذیر نیست.
وی در ابتدای این جلسه با انتقاد از حضور نیافتن برخی مدیران دستگاه های مرتبط با جوانان در این جلسه گفت: یکی از چالش های استان حضور نامنظم و کمرنگ برخی از مدیران کل استانی در جلساتی است که به ریاست استاندار تشکیل می شود و اگر به عنوان یک چالش همیشگی است باید متوقف شود.
مهرعلیزاده در ادامه از معاونان و کارشناسان ادارات کل استان که به نمایندگی از مدیران دستگاه های مربوطه در جلسه حاضر شده بودند خواست که جلسه را ترک کنند.
وی خاطرنشان کرد: برخی از جلسات در حیطه تصمیم گیری و سیاستگذاری است و لذا حضور شخص مدیر کل الزامی است.
در این جلسه طرح هایی با عنوان 'میثاق مهر'، 'یک عاشقانه آرام' و 'کیمیای عشق' بمنظور ازدواج موفق و پایدار جوانان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.