به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود:هم اکنون اورژانس اجتماعی در 150 شهر کشور فعالیت می کند که با تلاش و پیگیری آنها در سال 94 چهار هزار نفر و در سال 95 بالغ بر پنج هزار نفراز خودکشی صرف نظر کرده و رهایی یافتند.
وی خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی کشور با فعالیت های علمی و بهنگام خود نقش موثر و شایانی در کاهش بحران های فردی، خانوادگی و کاهش طلاق و خودکشی در سطح کشور داشته است.
وی همچنین گفت: سالانه حدود 25 تا 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می شوند که با یک انجام آزمایش های تشخیصی و همکاری فراگیر قصد داریم در برنامه ششم توسعه دیگر شاهد تولد کودکان معلول در کشور نباشیم.
وی با بیان اینکه سه راهبرد اساسی در دولت تدبیر و امید، در سازمان بهزیستی کشور تبیین شده است افزود: اولین راهکار برنامه های فرآیندی پایدار برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها بود.
وی اضافه کرد: توسعه غربال گری شنوایی و سنجش میزان تنبلی چشم بطور جدی در برنامه های این مجموعه بود و استان اصفهان با بیش از 85 درصد مشارکت در این زمینه بالاترین سهم را در کشور داشت.
محسنی بندپی ادامه داد: مراقبت های بهنگام و کارشناسی برای رفاه بیشتر جامعه هدف این سازمان، دومین هدف بهزیستی در این راهبرد بود که برای جامعه هدف این مجموعه اشتغال، معیشت و رفت وآمد معلولان در سطح جامعه با سهولت بیشتری انجام شود.
محسنی بندپی اضافه کرد: بر این اساس، لایحه حمایت از معلولان در سازمان بهزیستی کشور تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که از کامل ترین و اثربخش ترین لایحه ها برای حمایت از معلولان بود.
وی تصریح کرد: افزایش جلب مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت نیکوکاران سومین راهکار بهزیستی کشور در دولت دوم دکتر روحانی به شمار می رود که بر مبنای آن واگذاری فعالیت ها به سازمانهای مردم نهاد و خیران افزایش پیدا کند.
رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: استان اصفهان در زلزله غرب کشور یکی از سرآمد ترین استان ها در امر یاری رسانی به زلزله زدگان بود بطوری که 120 کانکس از این خطه به استان کرمانشاه ارسال شد.
وی گفت: در 9 ماه نخست امسال بالغ بر 25 میلیارد تومان کمک های نقدی و غیر نقدی از سوی خیران استان اصفهان در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفت.
محسنی بندپی تصریح کرد: از سال های 93 تا 95 این اداره کل در جشنواره شیخ بهایی رتبه نخست در بخش عملکرد را به خود اختصاص داد و این به دلیل تخصص محوری، مشارکت فرابخشی و انضباط کاری مدیرکل این مجموعه بود.
در این آیین مرضیه فرشاد به سمت مدیرکل بهزیستی استان اصفهان معرفی و از سعید صادقی مدیرکل سابق بهزیستی استان اصفهان تجلیل و قدردانی شد.
سعید صادقی با حکم استاندار اصفهان به عنوان مدیرکل حوزه استانداری اصفهان منصوب شد.
مرضیه فرشاد پیش ازاین معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان بود.
هم اینک حدود 300 هزار نفر در استان اصفهان از خدمات مختلف بهزیستی بهره می برند و این آمار غیر از افرادی است که تحت پوشش این مجموعه قرار ندارند، اما از خدمات آموزشی و مشاوره این سازمان استفاده می کنند.
همچنین در این خطه بالغ بر 450 هزار سالمند(بالای 60 سال) نیز بطور مستقیم و غیر مستقیم از خدمات سازمان بهزیستی بهره می گیرند.
6020 / 7150 / خبرنگار: علیرضا حکیمیان** علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.