به گزارش ایرنا، این مراسم همزمان با اول ژانویه باحضور ' سیپان کاشجیان ' خلیفه ارامنه اصفهان و جنوب ایران و جمعی از مسیحیان ارتدوکس در کلیسای وانک اصفهان برگزار شد.
در این مراسم خلیفه ارامنه اصفهان و جنوب ایران دعاهای مربوط به آغاز سال نو میلادی را خواند و شرکت کنندگان برای همه جهانیان، آرزوی صلح و آرامش کردند.
آیین عشای ربانی آغاز سال نو روز اول ژانویه و عشای ربانی میلاد حضرت عیسی (ع) و تعمید آن حضرت، شب پنجم و صبح ششم ژانویه توسط مسیحیان ارتدوکس برگزار می شود.
آیین عشای ربانی آغاز سال نو میلادی به انجام نیایش و دعا اختصاص دارد اما در آیین تعمید حضرت عیسی (ع)، آب در ظرفی بزرگ با روغن مقدس توسط روحانیون تبرک داده و برای شفای بیماران و همچنین تبرک خانه، بین حاضران در کلیسا توزیع می شود.
اصفهان از دیرباز مهد ادیان الهی و نماد زندگی مسالمت آمیز مردم با هر دین و آیینی بوده و این شهر تاریخی غیر از مسلمانان، محل زندگی مسیحیان، زرتشتیان و یهودیان زیادی بوده است.
در ایران پیروان همه ادیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی علاوه بر آزادی در برگزاری مراسم مذهبی و قومی، از تعطیلات رسمی برای برگزاری آیین های دینی خود نیز برخوردارند.
در استان اصفهان هشت هزار شهروند مسیحی زندگی می کنند.
کلیساهای اصفهان از جمله اماکن مهم گردشگری محسوب می شوند که همواره گردشگران خارجی و ایرانی زیادی را به خود جلب می کنند.
کلیسای وانک ( کلیسای نجات دهنده مقدس) نیز یکی از قدیمی و زیباترین کلیساهای شهر اصفهان است که در محله جلفای این شهر قرار دارد و احداث آن به سال 1655 میلادی بر می گردد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.