'احمد کاشکی' روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: محورهای جاده ترانزیت محدوده اردستان به نایین و اردستان به کاشان هر کدام سه نقطه حادثه خیز دارند که رفع آنها نیازمند دست کم یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار است.
وی افزود: اصلاح پیچ اتوبوسی در کیلومتر 20 جاده اردستان نایین هم اکنون در دستور کار قرار دارد و پنج نقطه دیگر مسیر جاده ترانزیت را هم می توان با تعریض پل، خط کشی جدید، نصب تابلو و علائم هشدار دهنده، گاردریل (محافظ راه) و ایجاد روشنایی برطرف کرد.
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اردستان بیان کرد: سه نقطه حادثه خیز موجود در مسیر اردستان به اصفهان هم در صورت تکمیل حدود 18 کیلومتر باقی مانده از باند دوم این مسیر، برطرف خواهد شد.
او اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را افزون بر 330 میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: محدودیت های اعتباری با کمال تاسف ادامه عملیات ساخت این جاده را در یک سال گذشته با وقفه مواجه کرده که تکمیل آن منجر به کاهش هفت کیلومتری مسیر خواهد شد.
کاشکی در ادامه تصریح کرد: 100کیلومتر روکش آسفالت گرم، 250 کیلومتر روکش آسفالت سطحی راه های روستایی و فرعی، 230 کیلومتر ایمن سازی راهها، تکمیل و ادامه ساخت باند دوم جاده اردستان به زواره به طول 10 کیلومتر، تکمیل دیوارکشی، تامین نیروی انسانی و ماشین آلات راهدارخانه زواره از کاستی های این شهرستان است.
وی افزود: اردستان همچنین نیازمند احداث مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین، پایانه مسافربری، راهدارخانه در محور اردستان به اصفهان و 10 کیلومتر روشنایی در سه راهی ها و کمربندی است.
شهرستان اردستان یک هزار و 920 کیلومتر راه همسنگ، 350 کیلومتر راه اصلی، 806 کیلومتر راه روستایی و حدود 100کیلومتر جاده ترانزیت دارد.
شهرستان اردستان با جمعیت نزدیک به 43 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.