به گزارش ایرنا، آیت الله ' سید یوسف طباطبایی نژاد ' دوشنبه شب در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه اصفهان افزود: استعمارگران و دشمنان ملت می خواستند دانشجویان و دانشگاههای ما با دین سر و کار نداشته باشند زیرا یک فرد متدین تابع کفار نمی شود.
وی افزود: دانشجویی که دین نداشته باشد براحتی در دام دشمن گرفتار می شود و فردی که اعتقاد دینی قوی نداشته باشد براحتی دین خود را با متاع دنیا عوض می کند.
امام جمعه اصفهان اضافه کرد: دانشگاهی می تواند در این زمینه موفق عمل کند که دانش آموختگان خود را با دین و دیدگاههای اهل البیت (ع) آشنا کند بنابر این نباید اجازه شکافی بین حوزه و دانشگاه ایجاد شود تا دانشگاههای ما از دین دور نشوند.
وی به جنایات آل سعود در حمله به یمن و کشتار مردم مظلوم این کشور اشاره کرد و افزود: آل سعود و سران برخی کشورهای عربی چه چیز کم دارند که تابع کفار شده اند و اموال مسلمانان را به بمب و گلوله تبدیل و آنها را بر سر مسلمانان فرود می آورند.
وی افزود: سران این کشورها براساس دین تربیت نشدند و با افراد دیندار همنشین نبودند بنابر این تحت سلطه اجانب درآمده اند و علیه مسلمانان توطئه می کنند.
آیت الله طباطبایی نژاد بااشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) افزود: حضرت محمد (ص) فرمودند؛ عالم بی دین و عابد نادان به اسلام ضربه می زند بنابراین دانشمند متدین برای دین و جامعه اسلامی مفید است.
وی بابیان اینکه اسلام از هر علم مفید حمایت می کند، افزود: به همین دلیل است که علوم پزشکی، مهندسی و سایر علومی که جامعه اسلامی به آن نیاز دارد را همانند جهاد واجب کفایی اعلام کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان اضافه کرد: هر علومی که موجب سربلندی جامعه اسلامی شود و باعث شود دست مسلمانان پیش دشمنان اسلام دراز نشود، مورد احترام اسلام است.
وی بابیان اینکه جامعه به همه علوم و حرفه ها نیاز دارد، افزود: در روایات و احادیث اگر از علما تجلیل شده منظور فقط علمای دین نیستند.
آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: علوم اسلامی منحصر به یک علم نیست بنابراین نباید از علوم اسلامی به عنوان علوم دینی نامبرد.
وی تصریح کرد: علوم دینی منحصر به موضوعات دین می شود اما علوم اسلامی منحصر به یک علم نیست و هر علمی که بتواند به پیشرفت و توسعه جامعه اسلامی و اهداف اسلام کمک کند مورد احترام است.
امام جمعه اصفهان به پیشرفت های علمی کشور پس از انقلاب از جمله پزشکی اشاره کرد و افزود: پیشرفت های علمی کشور از جمله پزشکی پس از انقلاب مورد سربلندی ایران به عنوان یک کشور اسلامی شده است.
امام جمعه اصفهان تربیت دانش آموختگان با ایمان و با دانش را از وظایف مهم اساتید حوزه و دانشگاه دانست و افزود: اساتید دانشگاه و حوزه باید با رفتار، گفتار و نوشتار خود به طلاب و دانشجویان جوان درس اخلاق اسلامی بدهند و همانگونه که تاکنون انجام داده اند، نسل آینده کشور را با دلسوزی و بگونه ای تربیت کنند که کشور را دو دستی تقدیم بیگانگان نکنند.
همایش وحدت حوزه و دانشگاه دوشنبه شب با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و جمعی از دانش آموختگان دانشکده اهل البیت (ع) در سالن خوارزمی دانشگاه اصفهان برگزار شد.
دانشکده اهل البیت (ع) دانشگاه اصفهان از سال 90 در دانشگاه اصفهان فعالیت خود را آغاز کرد.
هم اینک 41 مدرسه علمیه در استان اصفهان ویژه طلاب برادر فعالیت می کند و قریب 10 هزار طلبه در سطوح مختلف در این مدارس تحصیل می کنند.
اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور با 176 مرکز آموزش عالی و 330 هزار دانشجوی در حال تحصیل است.
دانشگاه اصفهان با 70 سال قدمت بعنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.