به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی عصر روز یکشنبه در همایش شکوه مقاومت که با حضور بسیجیان و گردان های نمونه بسیج نواحی امام سجاد (ع)، امام حسین (ع) و امام هادی (ع) کرج به مناسبت هفته بسیج در مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزار شد، به سالروز 5 آذرماه 1358 اشاره کرد و افزود: در این روز امام راحل در حالی که تازه انقلاب متولد شده بود و نهال نورسی بود، دستور تشکیل بسیج مستضعفین را برای نهادینه سازی انقلاب صادر کردند.
وی اظهار داشت: از همان زمان فعالیت بسیج در عرصه های مختلف محقق شد و امروز نزدیک به 40 سال در همه صحنه ها همچون دفاع، استکبارستیزی، سازندگی، علمی و فناوری، دفع فتنه ها، هنر، مسایل اجتماعی و کمک های مردمی حضور جدی و موثر داشته است.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب از عملکرد بسیج راضی بوده اند، گفت: امروز بسیج با همان صلابت اول انقلاب به سمت مقاصد عالی خود در حرکت است که نشان از رویش، تولید و تکثیر بسیج دارد.
امام جمعه کرج افزود: امروز بسیج نهادی است که بینی استکبار را به خاک مالیده و توانسته مستکبرین و به خصوص آمریکای جهانخوار را به شکست وادار کند و امروز این تفکر بسیجی است که غده خطرناک استکبار که به پیکره اسلام چنگ انداخته و در جای جای بلاد اسلامی ریشه دوانده را نابود کرده و آرامش را به منطقه برگردانده است.
وی ادامه داد: دشمنان آرام نمی نشینند و دشمنی را از طریق دیگری آغاز می کنند ولی تفکر و فرهنگ بسیجی راه خود را پیدا کرده و همچون گفتمان اسلامی به تمام نقاط جهان صادر شده است.
آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه جوانان آزادی خواه جهان از این شجره طیبه الگو گرفته اند، گفت: در مبارزه با دشمنان، خودشان این مسیر را طی می کنند و دشمنان نیز از این روحیه جهادی که ریشه در باورهای اسلامی دارد هراس دارند.
وی افزود: کسانی که در این مکتب تربیت شده اند بدون اینکه ترس از دشمن داشته باشند با نگاه خود دشمن را اسیر خود کرده و دشمن با زبونی سر از اسیر خود جدا می کند.

**بسیج و سپاه البرز قادر به خشکاندن ریشه آل سعود هستند
امام جمعه کرج اضافه کرد: ارتجاع منطقه که سر در آخور آمریکا دارد و از توبره صهیونیست بهره می برد زبان به اهانت باز کرده و آل سعود که شیرخورده از صهیونیست و مدیریت شده توسط استکبار جهانی است این را بداند که برای نابودیش احتیاج به لشکرکشی نیست و فقط بسیجیان و سپاه البرز می توانند ریشه آنان را خشک کنند.
وی گفت: این گفتمان و این حرکت، حرکتی است که مورد طمع دشمن است و امروز همه ی ما در هر عرصه ای که هستیم باید این گفتمان را توسعه داده و رشد دهیم و نگذاریم خاموش شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: چندی است که حرکتی علیه بسیج راه افتاده که باید با زیرکی رصد شود و مقابل آن ایستاد زیرا بسیج چتری است که نجات بخش کشور در تمام بخش های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است و آنچه که نجات بخش است تفکر بسجی، روحیه جهادی و حرکت در محور بسیج است.
6156/1535 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.