به گزارش روز شنبه ایرنا، ' محسن مهرعلیزاده ' در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان، افزود: برای برون رفت از این مشکلات باید راهکارهای مناسب اتخاذ و اهتمام مدیران به جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی معطوف شود.
وی تاکید کرد: فرآیند اداری استان اصفهان باید ظرف 2 تا سه ماه آینده از بروکراسی اضافی و سنگین رهایی یابد و با ایجاد پنجره واحد، ‌راه برای تقویت سرمایه گذاری باز شود.
استاندار اصفهان ایجاد پنجره واحد جذب سرمایه گذاری را از تصمیم های مورد تاکید مدیریت جدید این استان بیان کرد و افزود: با جدیت این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم مشوق ها را زیاد و سرمایه گذاران را جذب کنیم بسیاری از مشکلات استان اصفهان خود به خود حل خواهد شد.
استاندار اصفهان با اشاره به سوابق حضور خود در اتاق های بازرگانی ایران و تهران افزود: با اعتقاد به توانایی و ظرفیت های بخش خصوصی، همواره از برنامه های این بخش حمایت کرده ام.
مهرعلیزاده با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و فشارهایی که در این زمینه به دولت وارد می شود، گفت: دولت برای برون از مشکلات، دست تولیدکنندگان را باز کرده و معتقد است که بخش خصوصی موتور محرکه اقتصاد کشور است.
وی افزود: دولت در این زمینه، تصدی امور را به بخش خصوصی واگذار کرده و به عنوان ناظر عمل خواهد کرد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه این اقدام در کشورهای پیشرفته اجرا شده و قدرت دولت را کاهش نداده است، افزود: این راهبرد موجب شده است تا دولت ها در آن کشورها با توسعه توان خود، قدرتمند تر شوند.
استاندار اصفهان با اشاره به امکانات محدود دولت، اظهارداشت: حتی اگر تعادل بین منابع و مصارف دولت به هم نخورده بود باید از قبل این سوال را از خود می کردیم که آیا زیبنده است؛ سوغاتی برای آینده بگذاریم که همیشه متکی به منابع دولتی باشند؟.
وی شرایط فعلی اقتصاد کشور را خاص دانست و تصریح کرد: دولت در این زمینه در پی تغییر و اصلاح مسیر است تا از درآمدهای نفتی به سمت درآمدهای پایدار و پویا شدن فعالیت های بخش خصوصی استفاده شود.
مهر علیزاده افزود: بنابراین باید با قوانین مشخص و سهل و آسان موضوعات را پیگیری کنیم.
وی با ابراز خرسندی از اینکه در استانی مکلف به انجام وظیفه شده است که همه اقشار آن فرهیخته هستند، گفت: از زمان های دور تاکنون اصفهان در زمینه تجارت، صنعت، تولید، خلاقیت و کارآفرینی زبانزد خاص و عام بوده است و امروز هم از نظر زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری حرف اول را می زند.
استاندار اصفهان از این استان به عنوان یکی از استان های ارزشمند کشور نامبرد و افزود: اصفهان باید به استان الگو در کشور بویژه در زمینه های اقتصادی، جذب سرمایه گذاری و توسعه منابع تبدیل شود.
مهر علیزاده بابیان اینکه اصفهان در این زمینه قویترین و قابل ترین استان هاست، افزود: اصفهانی ها از قدیم به افرادی توانمند در زمینه انجام امور اقتصادی و فعالیت های تولیدی و بازرگانی معروف بوده اند و باید راهکارهای مناسب برای استفاده از این توانایی ها اتخاذ شود.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه مدیران باید همراهی را با بخش خصوصی داشته باشند و بخش خصوصی نیز باید بصورت قوی ورود پیدا کند، افزود: قابلیت اول شدن و الگو شدن در استان اصفهان وجود دارد.
مهرعلیزاده تصریح کرد: مدیرانی که نتوانند از اختیارات خود بخوبی استفاده کنند و همیشه منتظر ابلاغ باشند، بدانند جایگاه شغلی خود را در حد کارمندی تنزل داده اند.
وی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مدیران حتی از اختیارات داده شده خود نیز به خوبی استفاده نمی کنند.
استاندار اصفهان افزود: رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی و روی پای خود ایستادن تاکید دارند و این توصیه، وظیفه بخش دولتی و خصوصی برای ایجاد اقتصاد درون گرا و برون زا را دوچندان می کند.
وی افزود: اتاق بازرگانی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی فضای ارزشمندی است که برای تحقق اقتصاد مقاومتی بوجود آمده است و جهت گیری های چند سال اخیر نشان می دهد که این قابلیت و امکان وجود دارد.
در این جلسه گزارشی از مصوبات و جلسات این شورا پیشنهادات کمیته کارشناسی شورا در رابطه با اصلاح نحوه بازرسی و حسابرسی تامین اجتماعی از دفاتر قانونی کارفرمایان و مشکلات بیمه ای کارگران و مشکلات مالیاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
شورای گفت و گوی بخش دولتی و خصوصی براساس ماده 75 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران به ﻣﻨﻈﻮر ﺗﺒﺎدل ﻧﻈﺮ دوﻟﺖ و ﺑﺨﺸﻬﺎی ﺧﺼﻮﺻﯽ و ﺗﻌﺎوﻧﯽ و ﺗﺴﻬﯿﻞ ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﻬﺎی اﻗﺘﺼﺎدی اﯾﻦ ﺑﺨﺸﻬﺎ، ﺑﺮرﺳﯽ و رﻓﻊ ﻣﻮاﻧﻊ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر و اﺗﺨﺎذ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﻣﺆﺛﺮ ﺑﺮای اﻗﺪاﻣﺎت ﻻزم در ﭼﻬﺎرﭼﻮب ﻗﻮاﻧﯿﻦ و ﻣﻘﺮرات ﻣﻮﺟﻮد و اراﺋﻪ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدﻫﺎ و راﻫﮑﺎرﻫﺎی اﺟﺮاﺋﯽ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻪ ﻣﺮاﺟﻊ ذیرﺑﻂ تشکیل شده است.
استاندار ، معاون برنامه ریزی استانداری، رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، رئیس سازمان تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، رئیس یکی از بانکهای تخصصی استان به انتخاب رئیس شورای استان و به عنوان نماینده منتخب تمام بانک ها، بالاترین مقام سازمان ها یا دستگاه هایی که موضوع مربوط به آن ها در دستورکار شورای استان قرار دارد، چهار نفر نماینده مجلس شورای اسلامی، رئیس کل دادگستری استان و دادستان استان اعضای شورای گفت و گوی بخش دولتی و خصوصی هستند.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.