به گزارش ایرنا، محسن مهرعلیزاده سه شنبه شب در حالی از این اولویت ها پرده برداشت که استان اصفهان به عنوان قطب گردشگری کشور به بازاریابی گردشگری در سطح جهان و زیرساخت های بیشتری در این بخش نیاز دارد.
وی با تاکید بر اینکه باید در زمینه بازاریابی گردشگری بیش از پیش تلاش کنیم در عین حال تصریح کرد: برای موفقیت در این عرصه باید در زمینه ساخت هتل های بزرگ بر اساس استانداردهای بین المللی فعالیت کنیم.
در حال حاضر 330 طرح گردشگری در استان اصفهان در حال اجراست که 89 طرح آن مربوط به ساخت هتل است. تعداد واحدهای اقامتی این استان نیز از سال 92 تاکنون از 55 به 155 باب افزایش یافته است و بنابر اعلام مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تا پایان امسال نیز 53 واحد اقامتی جدید به شمار واحدهای اقامتی این استان افزوده خواهد شد.
تعداد تخت های اقامتی استان اصفهان 20 هزار تخت است و بر این اساس هفت هزار تخت اقامتی نیز تا پایان امسال به شمار آنها افزوده خواهد شد.
این آمارها نشان می دهد که چرخ سرمایه گذاری در صنعت گردشگری استان اصفهان به حرکت در آمده است و آنچه استاندار اصفهان بر آن تاکید دارد، شتاب بخشیدن به این چرخه است زیرا در سند برنامه ششم توسعه و سند چشم انداز 1404 نظام بر توسعه زیرساخت های گردشگری استان اصفهان تاکید شده است و یکی از اهدافی که مسئولان استان باید دنبال کنند توسعه و تامین این زیرساخت هاست.
نکته ای که استاندار اصفهان در دیدار با فعلان اقتصادی استان به آن اشاره کرد؛ راهبرد اقتصادی کشور در راستای رهایی اقتصاد از وابستگی به نفت است و توسعه صنعت گردشگری یکی از مهمترین راهکارها برای رهایی اقتصاد کشور از وابستگی درآمدهای نفتی است.
' ماهاتیر محمد' نخست وزیر سابق مالزی در دیداری که از شهر اصفهان داشت اعلام کرده بود: اگر مدیریت جاذبه های توریستی استان اصفهان در اختیار مالزی قرار گیرد سالانه برابر با ارز آوری نفت برای ایران سودآور خواهد بود.
اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده و برخورداری از جاذبه های طبیعی، همواره کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.
براساس آمارهای اعلام شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، با تصدی دولت تدبیر و امید و به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته ای و تعامل سازنده با کشورهای جهان توام با احترام متقابل، ورود گردشگران خارجی به این استان نسبت به سال 91، پنج برابر شده است. ( تا پایان سال 91 آمار گردشگران خارجی به اصفهان 60 هزار نفر بود).
ورود هر گردشگر خارجی تاثیر بسزایی در تقویت اقتصاد کشور دارد بطوری که براساس اعلام مدیر کل دفتر آمار های فرهنگی، بازرگانی و خدمات مرکز آمار ایران با ورود هر گردشگر خارجی حدود 1200 دلار درآمد ارزی نصیب کشور می شود که این رقم معادل فروش 30 بشکه نفت است.
از سوی دیگر گردشگری نه تنها از جنبه اقتصادی بلکه از جنبه تعاملات فرهنگی کشور‌ها اهمیت دارد بنابراین در شرایطی که کشورمان مورد هجمه تبلیغات منفی رسانه های استکباری قرار گرفته، توجه به بازاریابی گردشگری و جذب گردشگران خارجی، عاملی مهم برای شناخت بیشتر جهانیان با واقعیت های جمهوری اسلامی ایران است.
از اینرو برای تقویت این صنعت مهم باید بازارهای گردشگری جهان را شناسایی و اقدام به جذب گردشگران خارجی کنیم تا در سایه آن تقویم گردشگری خود را از سنتی به پیشرفته تغییر دهیم و شرایطی را بوجود آوریم تا در تمام فصول سال میزبان گردشگران خارجی باشیم.
2093 ** گزارش و انتشار: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.