به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علیرضا غیور' دوشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان اردستان بیان کرد: 6 حادثه واژگونی منجر به فوت در جاده های برون شهری برای خودروها در هشت ماه گذشته از سال جاری رخ داده که با تلاش های راهداری، حمل و نقل جاده ای، پلیس راه و همکاری رانندگان خوشبختانه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
وی افزود: امسال در حادثه های رانندگی درون شهری نیز سه مورد منجر به فوت، 47 تصادف جرحی و 27 حادثه منجر خسارت را داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصادف های منجر به فوت 66 درصد و 18 درصد تصادف های منجر به زخمی شدن افراد کاهش یافت.
فرماندار اردستان گفت: بیشترین علت واژگونی ها در جاده های برون شهری خواب آلودگی، عدم توجه به جلو، سرعت غیرمجاز و بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی است که در این راستا باید نصب دوربین های کنترل سرعت و افزایش نظارت و ایستگاه های پلیس در محور اردستان به مهاباد و نایین اجرایی شود.
او محور 20 کیلومتری اردستان به شهر مهاباد را ششمین محور پر حادثه و واژگونی خودروی استان اصفهان اعلام و عنوان کرد: اصلاح شیب شیروانی، افزایش علائم هشدار دهنده، نصب دوربین کنترل سرعت و افزایش کنترل پلیس از اقدام های صورت گرفته جهت کاهش تصادفات در این محور بوده است.
غیور با تاکید بر اجرائی شدن مصوبه های شورای ترافیک از سوی همه دستگاه های مسئول در ادامه بیان کرد: بر اساس گزارش پلیس راهور تعدادی از سرویس های مدرسه ها رعایت ظرفیت مجاز خودرو را نکرده و بیش از ظرفیت استاندارد دانش آموز سوار می کنند که با توجه به احتمال خطر جانی برای دانش آموزان، باید برخورد لازم با متخلفان صورت می گیرد.
وی با تاکید بر فرهنگ سازی به عنوان اثرگذار ترین راه برای کاهش تخلفات رانندگی اضافه کرد: دانش آموزان 20 مدرسه روستایی با همکاری آموزش و پرورش طی 2 ماه گذشته توسط پلیس راه در این شهرستان دوره آموزش فرهنگ ترافیکی سپری کردند و این طرح همچنان ادامه خواهد داشت.
شهرستان اردستان با حدود 43 هزار نفر جمعیت و یک هزار و 916 کیلومتر راه همسنگ، 141کیلو مترآزاد راه و نزدیک به 100 کیلومتر جاده ترانزیتی در فاصله 118 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.